Thursday, December 29, 2011

TenTang Dhia Dan Aku

Assalamualaikum..
welcome to blog bersawang...
blog yang jarang berupdate dan sentiasa bersawang..
meh lah datang ke blog, baca semua entri, sekali gus terus membersihkan blog aku yang berhabuk ni..


semua dah sedia maklum, cerita TENTANG DHIA  dah pun tamat semalam, 29/12/2011.
kisah yang penuh air mata ni memang suka mengusik jiwa2 wanita diluar sana..
apatah lagi bila melihat kekurang asaman mak mentua dhia yang tak habis2 nak menyusahkan hidup dhia.
mungkin ada penonton siapkan bantal busuk disebelah, kemudian menenyeh-nenyeh bantal busuk tu, dek membayangkan adegan dirinya mencili mulut mak mentua dhia.
ditambah lagi dengan ipar dhia yang bajet innocence, zettie, yang x habis2 ikut telunjuk mummy nye.. (eh, betul ke eja?)
bergeloralah hidup dhia bila rasa keterpaksaan yang menyiat-nyiat hatinya apabila mengizinkan her lovely zikir kawin dengan bunga rose x menjadi..
pffftt...=__=


paling terkesan dialog dalam tentang dhia...
"abang, dhia terlalu cintakan abang"
pergh... masa dia lafazkan ayat tu.. 
terasa macam aku pulak jadi zikir..
ha ah, perasan..!
**argh... pening2 lalat jap




dan juga saat2 dhia dijemput Khaliknya,


dhia: abang, dhia tahu siapa yang sayangkan dhia.
zikir : siapa?
dhia : Allah...
zikir : tapi abang lebih sayangkan dhia...
dhia : abang, jangan lebihkan sayang abang daripada Allah...
zikir : dhia.... (syahdu dah masa ni)
dhia : eeeerrkk...abang... eerrrk.. (nafas turun naik, turun naik)
**at the same time aku pun rasa camtu..
***arghh.. rasa nak termuntah plak
zikir : mengucap dhia, mengucap.. 
(zikir pimpin syahadah)
dhia : dia lafazkan syahadah, pastu K.O.


part last tentang dhia sebenarnya banyak mengajar diri aku, 
supaya lebih cintakan Allah..
ambil yang jernih ye.. yang kotor, bab2 peluk janda, peluk laki orang x yah dijadikan contoh...
drama2 melayu ni memang x lepas dari "ter"pegang, "ter"sentuh dan "ter"peluk.
semuanya haram belaka...
ya.. dah tahu haram, wat pe tengok.. kan???
maaflah,aku manusia biasa dan tak lepas dari godaan syaitan..
dan, setiap masanya aku berusaha tuk memperbaiki diri...


yang x bestnya waktu tayangan drama ni waktu maghrib...
sangat2 tak patot.. haih..
aku start fokus ngan drama ni baru 2 minggu ni je..
xde pun nak fokus dari mula..




bila tngok drama ni, mak aku siap kacau lagi..
heeee... sekejap2 tukar nada cinta.. skejap2 tukar astro ria...
arghh..!! x feeling aku menontonnya...
haha


p/s:mendambakan isteri keperibadian cintanya pada Allah dan Rasul.
kasihnya pada ibu dan ayah, sayangnya pada suami dan anak2..^_^




jika sudi, tekanlah sini..^-^

9 comments:

Reena Sidek said...

bahagian "ter" "ter" "ter" dlm crita melayu sekarang memang banyak.... mengikut peredaran masa katakan...
kalau boleh... nak buat crita macam org putih...
aiyyooo... bikin kepala jadi pusing...

ridzuan sujari said...

tu lah. boleh berpusing-pusing kepala..
ha.. dah berapa kali pusing tu???? hehehe

eiyra said...

sobs~eira pon ngis tgok cte 2 auw...

Hakimy Zamri said...

hahahaha.. terbaik lahh :DDD mengusik jiwa betoi laa baca entri hg..gege..nice :)

ridzuan sujari said...

eira : kita gang.. hehe

kimy : Alhamdulillah hang feeling..
aku pun.. feeling gak... hahah

sofia idrus said...

hahah ,, bro ,, same la kite ,, ngee ,, mak sye pon ckp cm tuh ,, kejap2 tv3 kejap2 astro nada cinta cite yg xtau ble nak baez .. hihi .

ridzuan sujari said...

kalau berhadapan dengan fanatik nada cinta memang begitu..!!
hahaha

محمد رازيق said...

banyak syok citer ni bro. aku minat.. hehe.. bro pernah putus cinta?? jmput singgah blog, bc PUTUS CINTA :)

ridzuan sujari said...

raziq : x pernah bercinta pun.. haha

ok.. insyaAllah singgah.. =)