Wednesday, December 28, 2011

Ah.... BuAt Apa Nak Malu..!!!

Assalamualaikum...
welcome to blog bersawang..
blog yang jarang berupdate dan sentiasa berhabuk...
meh lah datang blog aku tuk membersihkan habuk2 ni dengan membaca entri kali ni.. =)


pagi tadi, selepas selesai urusan bank..
aku menyusur lalu di kompleks pentadbiran kerajaan daerah Sepang...


Subhanallah.. what a view...
aku suka melihat suasana hijaunya..
terasa tenang...
aku, Alhamdulillah, seorang yang suka kan kehijauan..
kadang2 leka jika duduk berseorangan dibawah pohon yang rendang..
yang penting, tiada monyet bergentayangan..
aku lagi suka siulan unggas daripada jeritan monyet yang meng annoying kan


masa nak balik kerumah..
aku lalu jalan yang mendamaikan tu..
berhenti sekejap, kemudian, amik gambar tuk bahan blog aku..
aku jarang buat benda camni..
kadang2 ada juga orang lalu..
ah.. x kisahla... bukan aku kencing tepi jalan pun..!
amik gambar permandangan je.. hehe


nak jadi blogger, kene ada idea..
idea yang baik mampu mengubah persepsi seseorang..
jika ada gambar yang perlu dijadikan bahan entri, jangan malu2 dan jangan segan2 tuk snap...
kena berani dan hadapi perasaan malu..!
jangan pulak gambar orang duk dalam tandas kau pergi snap..
gila ke? =__=
hahaha




masa nak snap gambar ni, boleh lah pulak ada lori sampah lalu depan aku...
faham2 je lah kan macam mana bau sampah...
adui..hilang feeling aku.. kalau wangi x pe gak...
x sempat oksigen nak terlepas dari pokok, aku dah pengsan dulu..
memang salah timing betullah lori sampah ni..=__=


nilah antara gambar yang aku sempat snap...
   


aku terfikir sejenak... 
sempat lagi kah aku ingin menikmati semua kehijauan ni semula?
jika saat ni, Allah menjemput aku...
adakah aku sudah bersedia? 


Dari jabir (bin Abdullah ) r.a katanya dia mendengar rasulullah s.a.w bersabda: Setiap orang akan dibangkitkan kelak (hari kiamat)menurut keadaan (aqidah atau imannya) ketika mati.

                                                                                hadis riwayat Muslim


sama2 kita renungkan..
moga entri kali ni berguna buat anda semua..
mohon maaf dan silap sekiranya ada tersalah penyampaian..
kalau ada.. kalau xde.. xde lah... haha
yang baik datang dari Allah, dan yang lemah tu, datangnya dari diri aku, juga atas izinNya juga ianya berlaku..


terima kasih  sebab sudi baca entri aku ye...
aku hargai sangat2..!!




p/s: teringat kehijauan tasik dayang bunting... indahnya saat tu... ^_^

4 comments:

eiYrA said...

sudi je bce..sme2..:)

ridzuan sujari said...

terima kasih

Hanih Borhan said...

"...tiada monyet bergentayangan.."

Serious smart p'kataan last tu :)

ridzuan sujari said...

terima kasih.. =)