Monday, December 26, 2011

saya tidak disukai

Assalamualaikum...
welcome to blog bersawang...
blog yang jarang berupdate dan sentiasa bersawang..
meh sini ah datang kek blog den, roramai baco biar idak borsawang..
=,=
sub: "mari sini datang blog aku, baca ramai2 supaya x bersawang"


pernah x rasa tidak disukai? dibenci?
pernah?
sakit tak rasa dihati?
lebih2 lagi bila yang membenci kita seorang yang kita hormati...........
.................................................................................................
.................................................................................................
x tau nak kata apa.. =,=
aku jadi bingung + heran, bila orang yang aku hormati wat muka depan aku...
seriously, aku amat terganggu..
bukan tu je,bila bercakap jeh macam mengeluh..
lagi aku terganggu..
jadi.. apa aku wat..??
hurm..
aku jadi orang yang bersangka baik lah...=)
ingat, bila kita berhadapan dengan sesuatu perkara dan kita x tahu asbabnya, maka baiklah kita bersangka baik...
bila kita bersangka buruk, secara tak langsung kita akan terganggu dan tanpa sedar kita memfitnah beliau dalam hati..
jadi, bila kita bersangka baik..
insyaAllah,tanggapan kita pada seseorang akan berubah..


aku amat2 terganggu dan rasa sentap bila jadinya benda2 camni kat aku..
tapi tu lah.. tiap kali berlakunya perkara camni aku cuma bersangka baik, husnuzzon, supaya aku leh redakan  kegusaran hati ni..








tu je rasanya...
yang baik datang dari Allah, dan yang tidak datang dari kelemahan diri ini jugalah atas izinNya...


Assalamualaikum...


p/s: kadang2, budak senyum pun suka buat aku tersentuh hati.. cet...=_=""

8 comments:

Hakimy Zamri said...

awat weh ? cam sedih jaa..relax rr bro :) ada ramai lago org yang sukakan hang :)

ridzuan sujari said...

entahlah kimy, perasaan je kot.. haha
aku ni kuat tacink sikit..
tapi pendam dalam hati..=__=
susah kan?? hahah

eiyra said...

tak susah kalu lepaskan..:)

ridzuan sujari said...

haha.. lepaskan??? sape sudi dengar???

Onitsuka_hana said...

hana pn slalu cm2..hana diam ja.. kdang2 sehari menyendiri or kuar tenangkan hati sorang2.pas2 ok lah :)

ridzuan sujari said...

kan hana?? jalan2 mesti leh tenang sikit kan... haha

محمد رازيق said...

sabr bro. bukan semua suka kita. itulah kehidupan. janji kita bersngka baik. salam kenal. free2, jmput singgah blog. jmput bc entri SIGNAL KANAN?? SIGNAL KIRI??

ridzuan sujari said...

terima kasih raziq.. =)
jap aku aku datang blog ko ye... ^_^