Wednesday, December 28, 2011

Sambal Taucu Itu Habis deNgan Pantasnya

Assalamulaikum..
welcome to blog bersawang... =)


dalam banyak2 masakan mak aku..
aku paling suka, sambal taucu...
punyalah sedap sambal taucu yang dimasak, sampaikan satu kuali pun aku mampu habiskan..
sedapnya sambal taucu tu dengan kombinasi masam, manis dan masin taucu tu..
hemmmmmpppphhh...!! sedap.!


korang semua pasti ada masakan mak yang paling buat korang gila kan???
maksud aku, gila makan..!
haha. 
bayangkan, kalau biasa aku makan satu pinggan dengan sesenduk nasi..
tapi harini...
2 pinggan dengan 6 senduk nasi..
wah...!! my mom's sambal taucu drives me crazy...!!
haha...


aku nasihatkan.. 
belajarlah cara memasak masakan mak anda yang sedap tu..
supaya satu masa nanti.. bila mak dah takde..
masakan yang kita belajar tu lah buat kita ingat semula...
kan??? =)






ha... yang ni bukan mak aku yang masak..
yang mak aku masak semua dah lesap dan sedang dihadam dalam perut aku..
hehehehehehehehehe



p/s: teringin nak makan masakan mak budak senyum... ^__^


jika sudi, click lah sini... ^-^
terima kasih..

5 comments:

eiYrA said...

makan tak ingat dunie nmenyer 2...hehe

Nadiah said...

kasi resipi...taucu ada kat rumah tuh...mcm nak expired dah tuh....

ridzuan sujari said...

eira : hahaha


kak nadiah : masak campak2 je.. hehhe

Hanih Borhan said...

Hu3, rindu kat family... :(

ridzuan sujari said...

rindu?? segeralah pulang.. hehe =)