Thursday, January 12, 2012

Aku Mangsa

Assalamualaikum..
welcome to blog bersawang...
blog yang jarang berupdate dan  sentiasa berhabuk..
meh lah singgah kesini, sambil bersihkan sawang2 ni dengan gerak2kan cursor anda.. haha


pertama, nak ajak korang semua join contest yang aku adakan.
klik sini.
yang kedua... header yang anda lihat diatas adalah helah dunia semata...
saya masih BELUM DI PIKAT.
XD
haha


aku sentiasa jadi mangsa...
the other side of me selalu menyusahkan aku..
aku x suka, aku x suka, dan aku x suka.


harini perjalanan hidup seperti biasa..
beban kerja memang selalu ada..
tapi, bukan hal kerja yang aku nak bicarakan..
tapi timbang tara hati yang jadi taruhan.
****(kau nak timbang apa?? hati?? berat sangat ke hati kau..?)


aku bukanlah insan sempurna..
kadang ada lemah pada diri aku juga atas izinNya...
yang lemah itulah yang sentiasa melemaskan aku..


aku mungkin bukan siapa2 pada "siapa2"..
aku cuma insan biasa yang punya rasa kasih..
kasih aku pada semua.
apakan daya,
aku penat dalam kepentingan sendiri..
terkadang aku memikirkan perasaan sendiri tanpa memikirkan perasaan insan yang aku kasihi...
perhatian aku padanya adalah teramat.. hingga tingkah lakunya seringkali menjadi tumpuan aku.
bukan niat aku mengongkong..
bukan niat aku memaksa untuk menyayangi diri aku..
hinggakan aku...
entah, entah, dan entah...
entah kenapa jika tanpa senyumnya..
aku jadi muram..
jika tanpa keletahnya..
aku jadi suram..


namun malam ini..
aku rasa sedih..
sedikit terusik hati ni, biarpun aku sentiasa mendidik diri menjadi kuat.
bicara aku pada dia, kadang2 tanpa ada balasnya..
aku menyatakan apa yang aku rasa namun balasnya senyap sahaja.
ibarat aku bercakap dengan tunggul..
macam aku cakap ngan meja, ngan kerusi ngan kayu, ngan dinding, macam cakap sorang2 cam aku ni gila...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


dah.. full stop..!
biarlah selepas ni aku senyum..
sentiasa senyum untuk dia...
biar apa yang aku rasa..
perit, sakit, duka, sepi, suram, muram, sedih, sayu yang mencengkam aku.
biarlah senyum sahaja jadi penyamarnya..
jangan kau tahu isi hati aku..........!!!!!!!!


wahai hati.. 
jika kau sedih, adulah padaNya...
sakitnya berjalan yang kau rasa, mintalah penyembuh padaNya..
jika sepi tanpa berteman, jadikanlah Khalikmu sebagai pengisi jiwa...
jika setiap insan dihadapan mu sering buat dirimu duka wahai hati,
carilah Ya Rahim yang beri kasih pada hambaNya...


cukuplah..
aku nak simpan semuanya dari dia..
biar dia tidak tahu apa duka kisah aku......
berjanjilah wahai hati...
jangan kau derita lagi.. =(


Assalamualaikum...






aku tetap aku..
tiada siapa yang memahami aku melainkanNya...

p/s: wahai insan yang dimaksudkan...
jika anda baca entri ni...
nyatalah ia untuk anda... =(


jika sudi, tekan sini.. terima kasih.. =)

6 comments:

Penjual Reflesia™ said...

amboi abang leman.. bersungguh-sungguh menglafazkan kata-kata.. =.=

smoga sang pembaca memahami apa yang anda titipkan.. insyaAllah...

ridzuan sujari said...

haha... leman mana lah ni????
insyaAllah ramai x paham.... kui3x...

Hakimy Zamri said...

wahhhh...meluahkan perasaan =D sapa wehhh ? HAHA! ayat ni ----> yang kedua... header yang anda lihat diatas adalah helah dunia semata...
saya masih BELUM DI PIKAT. HAHA ! lawak2 xD ..nice :)

ridzuan sujari said...

haha... hang ni kan..
betul lah.. tu fakta lah..

Azza Azman said...

sedap puisi...

ai, salam kenal! azza juga follow disini sebagai tanda persahabatan.. Teruskan menulis, sentiasa menantikan entry baru untuk saya stalker hehe.

ridzuan sujari said...

luahan hati je ni. puisi? entahlah. hahah=)
terima kasih sebab sudi singgh ye...
=)