Wednesday, January 18, 2012

"3 suara" bajet diva

Assalamualaikum...
welcome to blog bersawang... =)
blog yang jarang berudpate dan sentiasa bersawang...
mari2.. tolong bersihkan sawang2 yang ada, dengan membaca entri aku kali ni...
okay...??


yang pertama sekali, jom memeriahkan contest yang aku adakan ni..=)
klik sini.


setiap hari perlu bermula dengan bersyukur kepada Allah.
nikmatNya yang setiap hari diberikan,perlu kita hargai.
dan saat ini, yang aku ingin perkatakan, nikmat bersuara.


bersuara dalam kelas perlu lantang dan jelas..
kalau x, student x mahu dengar.
bila diorang x beri perhatian, mulalah melilau pemikirannya...
ada yang dah mengelamun sampai ke rumah.
x kurang juga yang sibuk berfikir balik nanti makannya apa...
x habis2 dengan mengelamun dalam kelas..
lantangnya suara aku kalau ada yang suka mengelamun..
ha.. bagi tepadam semua yang dikhayalkan...


bile fikir semula, jika suatu hari nanti Allah tarik nikmat aku untuk bersuara...
mungkin payah untuk aku sampaikan ilmu..


hargai nikmat yang Allah berikan..
jika satu masa, Allah ambil semula apa yang dipinjamkan pada kita..
ingatlah, ianya suatu dugaan...
setiap masa kita diduga dan perlu menghadapinya dengan iman dan sabar...=)




jika aku hilang suara?
x meriah lah kelas aku...!!
x berpasarlah kelas tu dengan kelincahan aku berkata2...!!


ok, Assalamualaikum..=)


p/s: once, penah marah budak senyum dengan kelantangan suara yang sangat dasat...!


jika sudi, klik sini.. =)

No comments: