Tuesday, October 25, 2011

=( vs =)

assalamualaikum...
welcome to blog bersawang!!
blog yang jarang berupdate dan sering berhabuk.. harini entri pasal monolog dalaman yang sengaja aku buat suka2.. dalam masa yang sama berfikir, hurm... mcam ni ke golongan yang =( berfikir???? atau mungkin.. tidak??? minta maaflah jika tersilap ye... dan juga.... dalam masa yang sama, nak menegur, mungkin bagi aku ni cara halus... mungkin.. menegur student2 aku yang free hair ni.. 
terlampau bnyak yang free hair smpai aku pun fening kepala... moga2 berubahlah ye.. ustaz kat sini insyaAllah sentiasa berdoa... kita sama2 manusia kan? jadinya, berusahalah mengingati antara satu sama lain... insyaAllah.. kalau bab aurat, contohilah adik kecik ni... kecik2 semangat pakai tudung.... yang kita??? ( x termasuk aku ye... heee....) fikir2 kan lah... 
opppss.... minta maaflah ye... gmbar budak chummel ni terjelir pulak lidahnya... bukan nak mengejek ye...jgan salah faham... hihi =)
so : monolog berbunyi...:~
=( "beragak sikit ye.. jangan nak kata yang x bertdung ni semua jahat...!
diorang ni manusia jugak.. ade jugak yang buat baik, ade jugak yang buat jahat...
yang pakai tudung pun, apa kurangnya.. sama je.. buat dosa...!"

=) "ha ah.. memang beragak pun.. x pakai tudung = langgar perintah Allah"

=( "pakai tudung tapi buat dosa jugak?? apa kes?"

=) "yang pakai tudung tu sama ada pakai tudung x ikut syara' dan hatinya tiada keikhlasan dalam islam atau pakai tudung ikut syara' namun hatinya masih lagi ingin berbuat dosa"

=( "ooohh.. kalau camtu, sama je lah kan??"

=) "eh...x lah... yang memakai tudng dengn auratnya terjaga akan sedaya upaya menjaga hati dan perbuatannya supaya sama dengan apa yang dipamerkan dengn pemakaiannya... tambahan pula, Allah suka pada hmbaNya yang tidak putus asa dalam beribdat padaNYa dan sering yakin pada Allah..."
"manusia, jika ingin berubah perlu nekad membuat perubahan, baru Allah tolong..."
"jika hati tidak ingin berubah, maka, tidak berubahlah diri seseorang"

=( ........................................................... (speechless)

=)........................................(~^____^~)


No comments: