Friday, October 28, 2011

esoknya...!!!

Assalamualaikum...
walcome to blog berswang... =)


esok ade function kat hotel seri malaysia...
ade majlis perpisahan untuk mantan guru besar sar al qalam 
dan juga untuk dua orang guru, yang sorang bernama ustz shahizad dan sorang lagi bernama ustzah maimunah...


dan juga.... aku memegang amanah sebagai pengerusi majlis..
memang sejak zaman sekolah kat samt kkb, nama aku je lah naik jadi pengerusi majlis.. mungkin aku ade aura tersendiri??? hehehee 
perasan je lebih....
hahaha...


nak citer plak, bila setiap kali aku jadi MC... aku sentiasa selawat dulu sebelum menyampaikan ucapan dihadpan..
biarpun majlis sesimple mane pun..
seringkas mana pun majlis tu..
kene selawat dan mohon pada Allah dalam masa yng sama..
apa yang aku sampaikan tu boleh lekat kat hati yang mendengar...
ok.. sape2 yang jadi MC kadang2 mesti panas ati kan???
bila, sepatutnya penddengar memberi perhatian pada kita, tapi dalam masa yang sama, pooott peeett pooottt peeett... mulut yng mendengar ni biiiissssinnng je dalm majlis...


papehal pun.. seorang pengerusi majis perlu bijak kawal keadaan supaya 
majlis berjalan lancar...
pucuk pangkal sesebuah majlis tu semuanya terletak pada, pengerusi majlis apabila majlis berlangsung...
haha.. bakal2 pengerusi majlis sekalian...
bersabarlah dalam ape2 jua keadaan majlis.. xkiralah kelewatan, kebisingan, kesalah aturan (ade ke?)
dan, penegrusi majlis kene datang awal, 
kene berpakaian kemas..
perlu tarik nafas, pandang semua orang then baru mulakan ucapan... 
jadi, berhikmahlah bila menjadi pengerusi majlis ye.. 
hehehe.
x sabar tuk besok rasanya...





No comments: