Sunday, October 2, 2011

"jangan kau kata macamtu..."

assalamulaikum...
feeling2xsikit sebelum gi kerja...


dahulu...
aku begitu amarah pada diri ini..
kadang  berkata bodoh pada diri sendiri...
kadang aku menyalahkan nafsu hati...
aku tidak tahu apa dirimu mahu..
aku tidak mengerti akan perbuatan itu...
selamanya akan aku keliru...
belum pasti akan jawapan yang dituju..
setiap harinya aku terlamun..
dalam kegelapan yang tiada penguhujung...
tahukah kau aku tersiksa??
tahukah kau apa yang aku derita..??
tahukah kau yang hati ini sengsara...???
mahu sahaja fikiranku...
membuang jauh dirimu...
mahu sahaja fikiranku...
menanam dalam wajahmuu...
mahu sahaja fikiranku...
memadam terus wajahmu...
namun..
hati aku x mampu begitu..
hati aku siksa berbuat begitu...
hati aku punah berbuat begitu..
hati aku sentiasa teringat akanmu...
hati aku sentiasa menyimpan wajahmu...
ya..
baru sahaja aku membuang diri mu..
dan hari ini juga hari sejrah bagimu....
namun kerana satu pesanmu...
"jangan kau buang diriku"
aku jadi sayu....
aku jadi keliru akan pilihanku...
ku mohon maaf padamu...
"maafkan aku"
sekali lagi aku perit akan jawapanmu...
"tiada salahmu akan diriku"
bagaimana tiada salahku akan dirimu sedangkan aku mahu membuang jauh dirimu...
aku cuba membuang kau dri hidup aku...
namun pedih yang aku rasa saat aku mahu berbuat begitu...
ya Allah...
jika sedih hatiku..
tiupkanlah dingin bayu yang mampu melenyapkan sayu...
aku tahu salahku..
maafkan aku...
maafkan aku...
maafkan aku...
kerana 
membuangmu...
mebencimu...
sehingga kini aku terpaku...
kelu lidahku tnpa kata...
sepi hatiku tanpa pilihan yang ada..
aku mampu bertahan... 
bertahan...
sehingga Allah menentukan..
aku harap tiada ketemu dirimu...
aku tahu aku salah...
aku tahu aku silap...
terimalah maafku..
tapi 
jangn kau kata macam tu...





No comments: