Friday, November 25, 2011

lama x gi t.s!!

Assalamualaikum..
welcome to blog bersawang..!
blog yang jarang berupdate dan sentiasa bersawang...
haha..
walaupun hari ni sedih2x.. haddduui..
xpe lah..Allah kan ada..
doa je... mintak lah apa pun kita nak pada Allah..
mesti Dia kasi punya..
yang penting.. apa yang kita nak.. kita kene usaha..!!
dan.. dalam kes sedih2 aku tadi.. aku usaha tuk kekalkan hubungn dengan orang yang aku kasih.. insyaAllah berjaya...
macam aku kata tadi.. Allah kan ada....


ahad yang lepas...!! aku gi jalan2 dngan my dear friend, zikry..
tarikh, 20 nov 2011...
ahai.. keluar berdua je...
sebnarnya keluar nak beli external hard disk..
lama dah aku nak beli..
alang2 ada rezeki lebih, baru dapat kat sekolah...
so, daripada duit tu mengalir begitu sahaja, baik aku beli bende yang berguna...
buka apa... external h.disk ni sebnarnya, aku nak simpan memori...
maksud aku gmbar....
gmbar2.. video2 aku amik dari mana2 tempat aku pergi...
gmbar dan video dari siapa2 yang aku rapat...
seriously...!! sangat2 penting..
so, xternal ni kira back up memory ar.. in case, kalau laptop aku prob...
gmbar ngn video ni penting bagi aku..!!!
kalau hilang.....! arggh....!!
x tahu lah.. apa jadi kat aku..
dalam tu bnyak gmbar aku sayang...
ada gmbar arwah ayah, gmbar mak aku... adik2 aku...
student2 aku yang aku syang...
furthermore, gmbar budak senyum brlmbak sakan dalam laptop aku.. haha


ok..!!
cukup..!!
smpai kl sentral, tunggu zikiry dan dia agak lmbat..
xpe lah..kat situ ada pameran buku...
leh usha2 tngok buku...
dan... satu lagi...!! aku ajak dinie, dinie x dapat pergi.. sebab...
malamnya dia dah penat berjalan...
haha.. adui... bengang lak... dia mesej tgh hari tu...
minta maaf x dpat dtang...
aku, maafkan cuma.. masa tu tgh marah... so,malas nak balas mesej..!! sorry dinie..
haha
dalam marah aku tu, aku faham situasi ko.. haha
untung kan dapt kawan cam aku?? memahami.. kui3x...




ok, zik dah smpai.. then jalan gi loyat..(betul ke eja ni??? )
low yard?? low yat?? ntah..!!
nak mncari external hard disk..
carik punya carik, survey punya survey...
mahal kau..!!!
paling murah, 1 terra, rm269, jenama samsung..
yang lain.. ada jugak.. mahal.. haha
so, malas sangt nak pikir... gi lntak ngn harga mahal tu, aku pun beli...
penat dowh berjalan..!!
haha.. last2 beli jenama samsung, rm269..
1 terra byte... 
oh ye!!! lagi satu!!
masa survey.. aku tinggalkan zikry yang sedng sibuk tngok pendrive dia..
then lalu satu lorong kedai...
semua sibuk tnya..!!
"bang...!! carik apa bang..!! meh sini bang..!!"
ahai.. panggil pun cam carik gaduh...
aku ni seram sikt ngn orang...
nak di banding orang ngn pontianak..
aku snggup duk depan pontianak smpai pagi dari duk depan orng yang x beradab bila pnggil pelanggan...
ya... ya... aku tahu... 
x bleh nak sngka buruk ngn orang...
tapi ye lah... dah aku x biasa dtng tmpt tu..
dah tu, pnggil cam nak gaduh.. huhu grang lak tu.. 
xpe lah.. lupakan...


perut dah lapar,,!!
kami gi makan kat chicken rice shop..!! bukan sekadar nasi ayam..
kiiiookkk3x..!!
ok..dah kenyang.. pastu gi solat zuhur...
then.. zikry mintak tngok wayang pulak..
aku pun.. ok!!! hahaha
lama dah tak tngok wayang ngn zikry ni tau.. 
tngok citer ape?? citer puss in boots.. 3D..
jgn main2 tau.. ni pasal kucing.. miaaww...haha
tiket?? RM20... ha ah..
mengalir cmtu je..
xpe.. bukan selalu jumpa zikry.. aku pun nak hepi2 gak...
semntara tunggu waktu tayangn, 
kitorang pun gi gallery nikon. kat tingkat bawah time square..
ade contoh kamera kat situ, aku pun wat main ler ngn kamera tu..
pergh.. best..!! nak satu..!! 
tapi aku lagi prefer canon... hehe
oh, ha ah... kitorang gi makan cool blog.. nyummmyy....!!!
zikry pilih perisa pishang, alu plih oreo..
duk kat atas bangku panjang, borak2.. haha
then kitorang tngok puss in boots..
best sangat..!! haha...
tuk korang diluar sana... sape yang teringin nak tngok, gi ar tngok ye...
x rugi.. jalan citer yang best dan menarik...
citer ni pun ade mnyentuh soal kpercayaan dan persahabatan..
bagaimana kita nak teguh dngn pendirian yang kita bina sedangkan sahbat kita berusaha tuk menghasut diri tu jadi jahat..
but then, akhirnya.. dengan pndirian yang kiat pertahankanlah menyelamatkan diri kita dan sahabat kita.. ha... best x?? haha
dan saper yang amik moral dri citer ni, untunglah dia..
dan bgi sape yang duk tngok sronok je..
haha... memang mngalir ar duit ko, wa cakap lu...




so, that all for today... sape yang suka entri kali ni, terima kasih.. sape yang x suka...
boleh B.L.A.H
ok??? good.. hahaha
salah dan silap aku dalam entri kali, mohon kemaafan.. 
syukran.. wailalliqa'


ade gmbar kat bawah, err.. actually maybe masa korang tngok ni takde.. dan maybe ada.. hahaha










p/s: budak snyum..er.. x berapa sihat.. hope dia sihat... risau pasal dia..
(kuang asam budak senyum, x bgitahu aku yang kaki kau jadi smpai cmtu skali....aku risau tau x...!!!) 



No comments: