Friday, November 18, 2011

hARI AnuGeraH cEmerlang..!!!

assalamualaikum...!!! 
ape khabar uooollzzzz... haha (gedik)
welcome to blog bersawang..!
blog yang sentiasa jarang update dek kerana ownernye kali ni.. bz sesangat..!!
hahaha 
korang pe khabar?? seriously, rindu nak menulis entri.. 
tapi, apakan daya... seminggu dua ni sibuk dengan assignment...
Alhamdulillah, dapat juga siapkan.. 
hurm... kali ni.. nak cerita pasal hari anugerah cemerlang..!!
seperti entri yang sebelum ni..


http://ridzuangjanz.blogspot.com/2011/10/gigih-berlatih.html

yup, kami gigih berlatih pentomin dan juga nasyid tahun 1...
dan aku berpuas ati dengn persembahan actor2 aku..
ye lah kan. aku ni, just pembantu director jeh.. yang jadi director orang lain.. haha
aku rasa, eloklah aku citer dari mula...


al kisah... (bunyi drum)
bangun pagi mandi, solat... bersiap tuk kesekolah..
pagi ni tugas berat aku kene laksanakan...
haha, kene jadi MC.. teks dah siap,, 
tapi,, adui.. lupa nak srapan...
smpai sekolah, then get ready...
alhamdulillah, perjalanan jadi MC sedikit lancar...
dah lah x srapan agih.. huhuhu...jadinya aku berucap kat depan dalam keadaan yang lapar.. mengigil siot..
mngadu kat budak senyum, mintak tolong da carikkan roti.
tapi roti habis... huhu
akibatnya aku mengigil semasa panggil penerima hadiah...


majlis anugerah cemerlang ni sangat2 lah bagus untuk diadakan saban tahun...
sebabnya yang pertama, penghargaan perlu diberi kepada student2 yang bertungkus lumus dalam peperiksaan..
suka aku nak katakan disini..dan selalu aku ingatkan kpd student2 aku..
bila berjaya dalam peperiksaan , ianya suatu kenangn yang x dpat dilupakan..
dan.. ianya akan jadi gagal, bila akhlak diri yang tidak dijaga..
pandai, tapi akhlak zero. apatah lagi yang kurang bijak.. 
jadi.. apa pun keputusan peperiksaan mereka.. perlu diingat, ianya adalah dugaan..
ada yang diduga dengan kejayaan dalam peperiksaan..
dan ada yang diduga dengan kegagalan..
yang penting.. Allah nak mekihat sama ada, kita dah senang, kita boleh rilex gitu je.. atau bila dah gagal kita terus putus asa..
yang pentng, usaha, doa dan tawakkal,,,




ok, nak cerita paal persembahan pulak. 
sangat lag cute bile tngok gmbar budak2 tahun 1 buat persembahan.. 
ramai parents yang ambil gmbar dan video anak2 mereka.. 
siyes aku cakap.. persembahan tu meriah...!!


untuk persembahan pentomin lelaki pulak..
aku puas ati ar dengan persembahan diorang...
pencerita seorang pulak yang x datang.. kene lah aku ganti..
ada satu scene dlam pentomin ni bila ade watak nafsu (naim)
buat gaya kame hame ha (drgon ball) kat kerusi..
sepatutnya kerusi tu tercampak jatuh.. tapi.. hahaha
putus pulak tali yang tarik kerusi tu..
adui.. spoil betullah.. haha.. 
masa persembahan pentomin pel perempuan pulak...
aku tak tngok pun.. dah sakit sangat perut ni tahan lapar.. 
budak senyum temankan aku kat kelas sebelah dewan.. 
terima kasih.. ^___^


lastly parents pun x ramai dalam dewan...
dah tu, aku pun kabut sebut nama.. sekjap thun 3... sekjap tahun 1...
haha.. 
ustaz azhar kat belakang dah ketap gigi tahan geram.. hehe
sorry morry.. 
=P
gmbar ade lah sikit2 kat bawah ni.. mana yang ada lah ye...






saje2 pakai topi zirafah...

 kostum yang dah disiapkan...

 bersiap untuk persembahan... 

 membuat persembahan,,,,


ramai yang ambil gmbar dan video 

 tgh lapar... 



bergmbar dengan asyraf,, last jumpe. hhuhuuu

okayh,,,!! tu saje tuk entri kali ni.. kalau ade terkasar bahasa minta maaf ye,,
siapa yang suka baca, terima kasih.. sape yang tak suka.. boleh blah.. aku x nyusahkan korang k.. lalalalaal 
assalamualaikum.. =)




p/s : lapar... =( amik makanan dri bilik guru.. makan kat kelas seblah dewan sorang2x. suruh budak senyum teman..tapi dia leka main dngan muiz.. wuwuwuw.. aku balik marah2x.. =(

No comments: