Monday, November 21, 2011

SebiRu Hari Ini..!!

assalamualaikum..!!
welcome to blog bersawang...!
blog yang jarang update sebab ownernyer tak de idea nak upadate mende.. haha
trimas diucapkan bagi readers yang suka baca blog saya.. terima kasih...
yang x suka nak baca.. boleh gi main jauh2 ye...
hehe


wah.. tajuk bukan main agih... haha.. 
ape bende sebiru hari ini ni?? layan dulu yang ni k.. =3


yup, its a song... 
i love this song and budak senyum did.. 
haha.. give a lot of meaning for both of us...
haha..
sebenarnya ni tema jamuan akhir tahun kelas 5 siddiq sar al qalam...
bertempat di, secret garden's 5 siddiq, (konon2 je tu)
17 nov 2011 ( yeah, must remembered the date)
hari yang agak penat dan menyeronokkan...
haha... seronok tngok student2 aku ni enjoy their self for this moment...
persiapan dah mula pada isnin yang lalu, dengan persiapan reben, untuk dipin pada baju. tema biru hitam.. 
thanks a lot t0 mak syaqeer, banyak bantuan yang telah diberi pada aku..
thanks again...=)


aku x tahu lah nape aku smngat sngat nak wat jamuan tuk diorang... salah satu sebab utamanya, of coz lah, duit kelas yang berlmbak smpai aku x tahu nak wat pe.. so, aku wat ler jamuan...
haha.. and one thing... nak bgi lah jugak kenangan terindah buat student2 aku ni..
masuk thun ke 3 aku mngajar, semngat jugak lah aku ni nak wat mnde2 camni.. tahun depan tak tahu lah nak wat camni jgak ke x..
haha.
and, sure... the most reason i wanted to do this event was... =) shhh....
i don't wanna break a secret.. let it be secret.. haha.. 
i guess he knows... =p


ok.. ade riben dan juga cenderahati tuk budak2 ni..
riben warna hitam biru, hari rabu aku buat dengan adib...
pastu hari sebelumnya, hari selasa, aku gi ke mydin terminal 2 sremban. carik hadiah tuk budak2 ni.. apa yang aku dapat? key chain coklat tu dorang..
ustzah nasuha yang tolong belikan.. aku pergi dengan nasuha, kak daya dengn kak basyirah...
seems like everyone happy to got it each one..
hurm.. what else? of coz the day..!!
hari rabu tu lah masing2 ternanti2..
masing2 dtang awal tuk persiapan..
mak syaqeer pun datang.. thanks again..
tolong decorate belon tuk hiasan...
wah.. cantik pulak nengoknye.
elegen dan romantik... haha (over lak)
ade yng susun pinggan.. ade yang susun meja... x kurang juga ade yang sbuk pose tuk bergmbar...
menu? nasi lemak + ayam percik.
air anggur.. sagu mata ikan.. buah buahan.....
majlis agak lancar,, but then, langit sebelah nun sana pulak gelap..
haha.. aku yng kelam kabut nak kemas semua meja.. 
masing2 tolong kemas barang..
selepas tu baru lah game start...
ade game kotak beracun... haha
adib yang buat... 
dan juga rebut kerusi... 
seronok main sama2.. haha..
bdak senyum kalah main ngan aku.. weeekk.. hahaha
aliff ngn fakhri, join the game but, kalah.. haha.. looser.. =p


ok2x.. xpe..  masa jamuan... ucapan yang aku berikan kepada mereka supaya tidak lupa majukan diri... maju dengan ilmu jangan mundur dengan akhlak yang buruk..
aku mengingatkan mereka, bahawa setiap manusia ade buat silap. 
dan jngan biarkan kesilapan membuat diri kita dibayangi kesalahan...
aku mengingatkn mereka tentang pergaulan....
aku mengingtkan mereka tentang ukhuwah... 
aku mngingtkan mereka, jika berjalan terus kehadapan..
jangn undur kebelakang...
aku mengingatkan mereka betapa indahnya dunia jika mereka dijalanNya..
dan.. aku mengingtkn mereka supaya tidak melupakan aku...


1 hari yng memenatkan tapi membrikan kenangn yang tak dapat dilupakan... 
aku tak tahu sekiranya mereka seronok atau x... terpulang kpd mereka berasa ape mnegenai majlis tu... 
aku sebnarnya rasa sronok kerana dapt jadi guru kelas diorang tuk tahun ni..
erm.. dan.. ehem3x... 
di ksmpatan ni ustaz nak memohon maaf sekiranya ada salah silap ustaz kepada kamu...
ketahuilah bahawa, yang baik dari diri ustaz semuanya datang dari Allah...
dan yang buruk dari dri ustaz, juga datng dari Allah, atas izinNya...


hurm... its gonna be sad, coz thun depan ade 4 orang student dri kelas 5 siddiq ni yang tidak mnymbung kelas thun 6 mulai thun hadapan...
siapa?  aeiman, azim, ain dan fakhri.... (argh... so sad fakhri tinggalkan aku)
ustaz doakan diri kamu sihat2 ye... 
jngn nakal2 bila dah x skolah agama ni...
cariklah ilmu agama sekalipun kamu bz dangn upsr thun depan... ok?
and, one more thing, last but not least... and, insyaAllah will be lasting forever..
"I LOVE U ALLS."


i think, thats all for today.. hurm...
ok, ade gmbar kat bawh ni ye...


masa beli key chain kat mydin terminal 2 seremban bersama nasuha, kad daya dan kak basyirah.. oh ye.. ngn si kecik ni.. ainil.. =)

hadiah tuk mereka.. =D

bunga tuk guru2...

riben tuk student2 aku..

hehe.. nmpak cantik pulak.. =p

aliif, ketua kelas dan syaqeer..

the boys..

bagi ucapan... hehe

makan time.. =p

the boys yang konfem tgh lapar.. haha




kepada yang suka entri aku kali ni, time kasih.. yang x suka. boleh blah.. haha
salah silap aku mhon kmaafan.. =)
ok.. bubye..wailalliqa'... 








p/s : having my quality time with budak senyum..
oh yeah, dapat lolipop besar gabak dri syaqeer.. thanks.. 

No comments: