Sunday, December 30, 2012

RotI SwEeTiE...!!!

Assalamualaikum...
welcome to blog bersawang....
blog yang jarang berupdate dan sentiasa bersawang....
meh ramai2 luangkan masa sedikit untuk membaca entri kali ni ye...?
TQ...yes, korang geng aku..sep sikit...! high five dude..!

dulu, masa sekolah menengah, tiap2 minggu outing mesti beli roti sweetie..
ha ah, roti sweetie..sedap..lagi2 yang perisa coklat..
enaknya..!

masa tahun 2003 lah start sekolah menengah, dan mula beli roti sweetie..
always menjadi jajan aku untuk mengisi perut dikala malam..
sampaikan kat hostel pun bila abang senior lapar, muka aku jugak dicarinya.
sebab diorang tahu aku simpan roti yang ummmpphh menyelerakan...

rotinya yang lembut..
inti coklat yang penuh, manis..
bila dimakan rasa muak, tapi akan terasa nak lagi untuk menjamah roti tu..
nyummmmmmyy..
lagi2 bila cara makan aku, yang aku sental bahagian roti sahaja, kemudian barulah aku bedal intinya..ya Allah, nikmatnya rasa cekelat niiiiii...

tapi, mula je tahun 2006, aku form 4, roti ni dah jarang dijual..
x tahu kenapa..setahu aku halal je roti ni...
ada je logo halal...
masa tu, puas aku pusing keliling pekan kuala kubu mencari roti ni..langsung x jumpa..
yang ada, inti kelapa, kacang, dan kaya...inti coklat xde..!!!
aish...hampanya aku... sampailah sekarang ni...baru jumpa roti sweetie inti coklat kat 7elephant kat area rumah aku...
aahh...rindunya nak makan roti ni..
6 tahun melepaskan kerinduan terhadap roti ni..hahahaha..
masa tu beli sebungkus je..wat pa banyak2..
ye lah. aku beli sebungkus just nak rasa, nak ingat kembali macammana rasa roti yang aku sangat gemarkan dahulu..
pastu, menerjahlah kembali memori2 bersama kawan2 kat hostel bilamana aku beli roti tu ada yang minta sikit..
diorang beli aku pulak yang minta...hahahaha.

haaaaa...dari situlah kita belajar berkongsi...
harta yang kita ada didunia ni x selamanya kekal..lambat laun akan habis juga..
roti yang beli x lama kekal, lambat laun berkulat juga..
dan alangkah baiknya jika ianya dikongsi bersama..
ingat lagi, masa bersahur untuk berpuasa bulan rejab dan syaaban, dewan makan mana buka sebelum waktu sarapan...jadi, dengan izin Allah, roti itulah buat alas perut kami..
ha..berkongsi itu indah, sedekah itu menjadi amal jariah...
belajar bersedekah ye...hidup pasti sentiasa bahagia...

oh ye...gmbar dari google je aku sediakan..gmbar yang aku snap sendiri dah selamat di delete...hahahhahaha


gambar ni je mampu, xde gambar lain...kalau nak gambar lain, gi beli sendiri, snap pastu ko upload kat fb then pasang autolike kat fb then dapatlah like beriban..!
(motif, tiba2 autolike...)

ok, tu saja...
suka entri kali ni..? tengkiu2x..!!
x suka...? gi duduk dalam jamban cangkung senyap2 dalam tu, jangan keluar2...ok..?
heheheheh gurau je..

p/s: rindu sangat2 kat budak senyum...masuk sekolah nanti, belajar pandai2..! jadi anak soleh..! amin..!

No comments: