Saturday, May 28, 2011

HaRi GuRu 5 SiddiQ

asssalamualaikum!!
hype!!
apa khabar semua??? welcome to my blog yng berswang!!!
hehehe... sawang2 yang berswang menmbah keserian blog yang berswang ni...
hahaha..
moga2 anda semua, para fans (kalau ada) dan haters (kalau ada) berada dalam sihat sejahtera hendakNya....
ok...entri kali pasal hari guru yang diadakan oleh pelajar 5 siddiq...
so, kalau ada student aku yang baca,  ketahuilah yang aku ni...... haaaaaappppppyyyy sngt dan syang sngat kat korang... =)

pada 25 mei yang lepas, hari rabu....
bngun je pepagi buta aku dah kelam kabut...
***aku memang jenis kelam kabut pun.... -____-
bukan ape, taku t semua yang aku nak buat ari tu x sempat nak buat...
so, dengan rushing nyer aku bawak pinggan mangkuk dan alas meja...
lepas waktu sessi pagi... aku balik rumah, then bawak pulak barang yang lain... huhu.. penat kot ulang alik...
tapi x pelah, asalkan student aku happy...
so, petangnya aku pinjam teko kak daya... tengkiu eh kak daya.... heeee.... ^____^

aku dtng sekolah petang tu, punya lah awal... hahaha.. dalam  jam 2.00 petang...
pergh... awal sngt dah tu...
aku bawak cerek elektrik trun kelas bwah... then aku mintak tolong hamizan, (budak kelas aku)
bwakkkan cenderahati.. fuuhhh... selsesai bawak brang turun...

kemudian dlam jam 2.15 masuk lah ke dalam kelas 1 hasanah.... huhu... rasa penat sesangat....
lelap jap dalam 10 minit, pastu budak senyum pun dtang....
"assalamualaikum... ustaz tidur ke.... ???"
aku pun ckap xpe, suh dia masuk...
haha...
**sbnarnyer xde pe pun nak citer pasal scene ni... hehehe...
so, borak2 lah dengn budak senyum... =)
then ajak dia turun...
sesampi je kat secret garden 5 siddiq.. (secret lah sangat!!)
tengok2 je meja semua dah bersusun.. wah.... bangga betul aku dengan bdak 5 siddiq ni...
so, kemas2 jap ngn budak jamuan...
so, bermulalh aktiviti... hehehehe...
kitorang buat aktiviti permainan, buat rebut kerusi dengan pancing gelung getah...
tetiba... "ustaz, getah xde......"
"huh???? ye ke???"
"hahaha... bukan ke awak yang kene bawak salihah????"
salihah : "ustaz x suruh pun bwak getah..., ustaz sruh bawak straw je  kan????"
aku pun... -____- hurrrm....
'xpe, ustaz rempit jap..."
aku pun.. wwwweeeeeeenggggggggg!!!
(bunyik motor..ada cmtu ke bunyik dia??? hahaha)
g ke kedai berhmpiran beli getah then kembali semula ke sekolah dengan laju nyer... bawak smpai 90 km p/h...
hahaha
so, dah smpai terus kitorang mian rebut kerusi... hehehe..
mula2 bdak lelaki dulu yang main... aku pun join gak.. =P
pasang lagu edcoustic : sebiru hari ini...
lagu feveret aku dengan budak senyum...
so, lastly yang menang adhwa.. yeay!! haha...
kemudian pel perempuan pulak...
so, yang menang amirah farisah ... yeay....!!
hak3x.. lawak ar bdak2 ni...
then kitorang main pncing gelang getah pulak... so... aku yang menang!! HOOOORRRAAAAYYYYY!!!
korang kalah... hahahahahahahah...
pergh.. best kot dpt kalahkn budak2 ni... =P
pastu pel permpuan pulak yang main gelang getah....
yang menang.. najla.. kalau tak silap lah....
hahaha.. pergh... budak2 ni memang happening sngat....

bila hmpir kepada pukul 4, biro atucra mnjemput tetamu jemputan... =)
so... datng lah ustaz yusof, GB.. ush che zanayen, ush zunaidah, ush rohaida dan ush sarida....
ustaz ishak x dtng.. sbab, bz.. bnyak keje katenya... hohoho.. ape2 je lah... hahah
so, majlis pun bermula... azim nor azham jadi mc masa tu..
alhamdulillah, good work azim... good work...
GB x mau berucap so, aku yang berucap... bagi pesanan dan nasihat... pada 5 siddiq ni...
mengingatkan pada mereka bhawa ilmu ni perlu di amalkan dengan sebaiknya...
supaya natihahnya adalah kebaikan yang berterusan...
bila je habis berucap.. bagi hadiah khas kat GB...
dia pun akan bersara.. so...apa lagi... bagi je lah...
pastu titiba lak dia nak berucap....
katanyer, bila dh dapt hadiah, kene berucap lah pulak..
"orng berbudi kita berbahasa"
katanya lah..

kemudian bila dah abis berucap... tibalah masa makan....
ikhwan yang membaca doa....
kemudian mereka makan...
budak senyum makan dengn tamaknya sehingga bila nak gi latihan bola, dia sengaja tinggalkan makanan dia...
ngeee~~~ panas ati betul.... -___-
so, menu, hurm.... mee gorng. karipap, milo panas, tart blueberry...(sdap sangat tart ni... tengkiu aieman.. =) )
pastu, ade nugget.... hihihi.. terima kasih lah pada saiyidah and the gang yang sudi melayan makan minum ustaz dan ustazah.. sronok sngat...
dan juga terima kasih pada pel lelaki yang mengemas meja...
dan to all pel permpuan yang kemas our "secret garden"
secret lah sangat!!!
dan juga yang mebasuh all the dishes... huhu...
pndai student2 aku ni membasuh pinggan....
so.... hari tersebut berakhir dengan gembiranya...
sedap biskut yang farah hanan bawak... rasa mcm nak lagi..
hehehe... pastu... yang bestnyer... bila pnat, mesti lah haus.. kan???
so aku pau lah air aliff.... hehehehe
tengku aliff... ni yng wat ustaz syang lebh ni...
pastu di akhir waktu... ade lak kejutan tuk aku...
aeiman bagi kain sarung tenun dan iman bagi ball pen warna emas...
tengkiu sngat2... suka betul hadiah yang boleh guna hari2 ni...
buat aku teringat kat mereka....
=)
tengkiu 10000000xx...
rasa puas ati sangat kat pel2 aku nih...
huhuhu..
the best ever, insyaAllah.....
syang semua....
syang 4 ever.... =)

so.. ade preview skit kat bawah ni... enjoy k... =)









*****ada aku kesah jalan penceritaan aku x best??? huh!!!
^____^
salam alaik... =)

No comments: