Sunday, February 5, 2012

Selamat Aku Weeiii...!!!

Assalamualaikum.
welcome to blog bersawang...
blog yang jarang berupdate dan sentiasa bersawang..
jom duduk ramai2, smbil makan pop corn dan baca entri aku kali ni..
terima kasih.. =)


dalam dua, tiga hari ni.. aku dah menaip pnjang gilak entri yang tajuknya seperti kat atas..
tapi.. last2.... aku ter"undo" ter"undo" ter"undo"...
smpai abeh semua yang edit.. pastu secara autonya blog ni pi save...
terus ilang..
penah jadi kat korang kan?? ha.. pe rasa?? masam x???
haha.. bengkak je rasa ati ni kan?? haha
sabar2...


hari ni,aku nak kongsikan pasal majlis bacaan yaasin yang diadakan oleh sekolah aku, sar al qalam di masjdi kuarters klia..
(masjdi = typo, ha...dapat baca?? tergeliat lidah kan?? haha)
aku arrange tuk makan2 selepas majlis dan aku amat risau tahap cipan berkubang dalam lumpur pada masa tu..
sebab? sebab aku risau x cukup je untuk jemaah majlis..


aku anggarkan jemaah dalam 400 orang dan jumlah order cuma 360 tapi..
Allah maha besar.. memberi kemudahan bagi hambaNya yang keresahan ni...
terima kasih ya Allah...
cukup rupanya makanan yang ada.. berlebih pulak tu..Alhamdulillah.. =)


so, moralnya...
jangan malu2 minta tolong pada Allah.. 
ye.. betul.. sape lah kita dihadapan Allah untuk meminta2 ni..
tapi ingat.. Allah suka tolong hambaNya..yang penting.. kita kena minta..
kalau x minta. dia x tolong..
jangan pula, bila dah minta lepas tu buat Allah marah...
yang wajib x mau dibuat.. tapi, nak minta tolong kat Allah..?
ha..kena seimbang.. dan cuba sedaya upaya untuk ambil perhatian Allah..
dan.. satu lagi.. yakin.. yakin bahawa Allah sentiasa ada untuk kita.. 
ok? sesiapa yang ada masalah yang sama.. mintalah pertolongan pada Allah.. 
jangan malu2 ye.. =)


 ramai ibu bapa yang datang... menandakan mereka2 ni memberikan sokongan.. aku pun rasa motivated..=)
terima kasih ye.. ^__^

 guru besar sedang berucap.. yang berbaju merah tu.. kalau x nampak.. haha... gi kedai cermin mata ye.. kasi tebal 1 inch...

seriously... hari itu.. memang hari yang sangat memenatkan... =__=

p/s: yang memenatkan aku bukan sahaja kerja.. tapi masalah aku dengan budak senyum.. Allah3x..minta di permudahkan... amin.. =)

jika sudi...tekan sini.. =D

2 comments:

Hakimy Zamri said...

HAHA! dah jadi blogger full time member aku ni :D nice entri..yakinlah dengan Allah :) emm emm..sapa budak senyum tuu ? HAHAHA

ridzuan sujari said...

budak senyum? insan yang selalu buat aku tersenyum.. biarpun setiap harinya aku penuh dengan masalah.. tapi, senyuman dia mampu menyenangkan aku.. ^___^