Tuesday, June 21, 2011

LaNGkAwi.... the mEaNiNG Of fRiEndsHip...

assalamualaikum everyone...
sihat???
haha.. welcome to blog bersawang...
always jarang berupdate... sbab...  owner dia suka post ikut mo0d...
haha.. payah kan owner dia ni???
so, paphel pun. nak citer serba sedikit tentang perasaan aku semasa bercuti kat langkwai baru2 ni...
hurm... 10,11,dan 12 hb jun 2011...
kalau perasan lah kan...
****kalau perasan
aku punyer post semuanya berkaitan dengn perasaan...
expression aku terhadap sesuatu perkara yang buat aku tertarik tuk tulis blog...
so... banyak sebab kenapa blogger2 nak tulis blog kan???
tapi kesemuanya, ( i think )
berkaitan dengan apa yang mereka rasa terhadap sessuatu perkara...
=)
ok lah... go on dengn story aku..

bercuti di langkawi...
satu kenangn yang tak dapat aku lupakan...
aku pergi dengan sahabt2 aku...
aku lebih suka panggil sahabt daripada kawan...
sahabat lebih dekat pada hati....
aku ade ramai sahabat.... ramai... they are the most heart on...
so.. kali ni.. aku pergi dengan dinie, amin , mustakim, dan zainor...
dan.. x lupa juge.... paling dirindui... shafiQ  =)
lama x jumpe shafiQ... 2 tahun rasanyer.....

so, hari khamis, aku bergerak dri rumah... pukul 5.30...
sampai di kl central... ramai sangat orang...!! ramai....
masa nak keluar dari train... aku ingat lagi.. ade amoi nak masuk...
sekali tu ade pakcik yang nak keluar... dia tolak amoi tu, then marah2... huuuu...
walhal leh cakap elok2... tapi ntah lah... perangai manusia bile sudah tertekan dengn situasi dalam train yang padat cam sardin... rasanya... pakcik tu memang bengkeng lah.. ( marah )
aku pun.. x leh nak wat pape...
huh~~~~
so, dah bile dah smpai, aku call dinie... dia baru nak gerak.. =,=
ish... lambat bebenor lah dia ni... heeee.....
dinie suh aku dinner lu... sambil tunggu dia...
aku pun makan lah sorang2 kat mcd... hurm... x best makan sorang2...
pastu gi solat maghrib, solat isya' pastu tunggu dinie....
at last, dinie pon sampai... =)
rindu ngan si gemuk ni.. lalalalal ~~~~
hahaha...

kitorng naik lrt, gi ke masjid jamek, then jalan2 jap kat masjid india, pastu naik lrt ke plaza rakyat...
smapi sahja kat sane.. jalan kaki g pudu...
wah.. pudu dengn wajah baru!!! ( pdahal baru 1st time smpai pudu)
pastu amin pun sampai, rindu kat amin... =)
then zainor ngn mus sampai... yup... rindu sama kamu juga...
(pahal rindu2 ni????)
****ade aku kesah?? perasaan aku kan?? rindu kat kawan...  sigh~~~~~ ****

so, naik bas plus liner, dengn tiket harga RM38...
sampai ke kuala perlis... perjalanan makan masa 6 jam...
kitorang dengan girangnya... naik bas ke k.perlis...
seriously... excited gillllllleeerrr!!!
haha.. dan x sabar2... x sabar jumpe orang sg petani... =D
dalam pukul 1.30 pg, stop jap kt RNR sg perak...
nampak kedai cnderahati yang jual rotan... yup... rotan...
sebab teringat kat student aku, so aku pun beli rooootaaannn...!!!
hahaha...
kemudian kami teruskan perjalanan ke k.perlis...
ok, sampai k.perlis dalam pukul 5.30 pagi..
pastu wat phone call, shafiQ kate dia dah gerak dri sg petani..
so, tinggal tunggu je lah... =)
tunggu punyer tunggu... tunggu... dan tunggu dan tunggu dan tunggu... haddui... tunggu....
ZZzzzzZZZZzzZZZzz
tunggu~~~~~~~\
hik3x...
akhirnya sampai jugak dia dalam kul... hurm??? x ingat....
7 pagi??? so, masa jumpe, tu terharu giller...
(menitis air mata x?? )
***of coz lah x, sebab aku dah kesat air mata tu awal2... lalalala~~~ so dia x perasan lah...
terkejut kot tngok shafiQ.. dia makin.. berisi..pastu chubby... dulu keping je...
dia dah tinggi,, dulu pendek je....
**haha jahat giller...
sorry2... =p
kami pun naik lah ferry sampai ke langkawi...
sampai je langkawi.... sarapan then pergi ke dataran helang....
sampai je dataran helang.. guess what??
jumpe mak cik aku... ustzh afiah lehan...
terharu sngat... aku tau ade rombongan dari kkb..
tapi aku x tau yang mak cik aku pergi...
bile nampak dari jauh,,,, aku terus berlari....
letak bag.. kemudian.. cium tangan...
tanyer khabar..
berderai air mata bile mengenangkan.. owh.. pakcik aku.. (ustaz alias)
dah takde... yang tinggal cuma mak cik aku...
rindu jumpe mak cik aku...
masa tu memang.... x dapat kwal perasaan... bile terkenangkan arwah...
mak cik aku kate... "jangan nangis... kita dah sama... mak cik sihat je...  anak2 pun sihat2 semua...
dah.... x yah risau.... "
dia tau yang aku risau... =(
"orang rindu kat mak cik.... =("
mak cik aku kate..
" dah tau rindu... kenapa x dtang tngok mak cik kat kkb???"
**aku diam....
aku tahu aku salah...
aku rasa bersalah, sebab lepas arwah xde, aku x jenguk  pun mak cik aku kat kkb...
rasa rindu yang menebal masa tu aku luahkan... aku x hiraukan ape orang lain pandang...
sampai puas aku titiskan air mata...
mak cik aku suh sronok2 bila sampai langkawi... jangan sedih2... =)
tengkiu aunt...

**owh ye....
plus more... kami jumpe ustazah asiah yanti, ustazah fauziah dan ustazah jumaah... =)
mereka ingat kami lagi.. yeay!!!! =)
syukran ustazah...
ha... lagi satu...
jumpe junior yang masa kitorg f5, dorang f1...
yup.. ade yang peramah tu, terima kasih sangat2... yang sombong tu?? hurm....
ntahlah... biar je lah.. dah sombong kan..??? nak wat camner...
ade jgak yang bersalam2 tapi.. cara berbicara tu cam dingin je... adui... camner lah ni..
diam2 je lah....

so, 1st day aku drive!!!
haha.. bwak kreta citron dpan duk 2 orng.. belakang himpit duk 4 orang... layan je lah...
haha.. cam sardin skit kot...
so, dengn GPS hdup yang ada di belakang aku, aku pun drive kreta cam gile skit...
kih3x... dorang risau kot aku bawak cam giller... kah3x..
sampai je kat homestay chenang... aku yang mandi dulu..
of coz lah dengan peluh segantang tu.. heeee... x selesa lah...
tgh hari solat di masjid al hana..
masa  tu pulak leh kene migrain.. pening kepala.. bukan aku je pening pale...
shafiQ pun pening pale....
ya Allah, masa solat jumaat... punyer lah dia tarik sakit kepala tu sampai bijik mata belah kanan aku sakit sesangat2....
huuuuu.. =(
cam x leh tahan..
singgah kedai makan, then telan panadol 2 biji...
lepas tu... the fun begin!!!!!!

GEO PARK KILIM

lepas makan tengah hari yang mengenyangkan kami pergi ke kilim...
geopark..
dinie yang drive, dengn kopiah dia masih melekat kat kepala.. hihi..
cam ustaz lak aku tengok...
masa nak gi kilim ni... yang paling kitorang risau... minyak kereta... hhuhu..
tinggal satu bar je lagi...
heeeee...
tapi x pe kot.... kitorang rilek je.. **buat2 rilek... =,=
so, dlam perjalanan memang dalam kereta tu keeeeccccoohhhhh gilleerrr... haha..
yang senyap cuma zainor....
yang bnyak bercakap... amin??? kot???
hahahaha...
ye lah.. takkan nak diam cam tunggul je kat dalam kereta tu... cam xde nyawa pulak..
ok.. sampai2 je kat geopark kilim,
kami pergi ke tempat ikan dalam sangkar..
**err... betul ke aku sebut???
hihihi
kat situ dorang bwak kitorang g tengok ikan2 yang ade kat situ...
best lah jugak.. best sangat..
leh peganng ikan pari...
so, aku xde lah excited sangat nak pegang ikan2 ni..
sebab.. aku record video..
sigh~~~~ hahaha
mus paling suka pegang ikan pari...
amin, dinie dengan shafiQ dah geli geleman...
aku usha je dari jauh... hehehe
pastu bwak gi tengok belangkas...
mus dengn  amin siap pegang letak kat tangan...
shafiQ, dinie ngan zainor, sentuh ala kadar je... geli kot???
haha
pastu brader kat ctu bwak kitorng g tengok ikan sumpit...
letak je roti kat  jari or dekat tiang jeti tu, ikan tu terus sumpit...
ye lah.. ikan tu pancutkan air.. x pernah tengok?? haha..
x dapek den nak explen laie...
so, mus orng yang mencuba, diikuti amin, dinie dan shafiQ...
haha.. lawak tngok shafiQ...
zainor pulak, amin yang tolong letakkan roti kat ibu jari dia...
zainor pun takut2 jugak... haha..
aku??? steady je... =P
takut2 pun ade jugak kot.. mane r tahu sekali ikan tu cekau jari aku... naya je... haha
yang bestnye jugak, brader yang bawak bot tu sporting...
macam2 duk cita kat kami semua...
lepas gi tngok ikan dalam sangkar...
kami pergi ke gua buaya... kenapa namanya gua buaya???
sebab pintu masuknye macam buaya sikit...
kitorang semua nampak ade rupa buaya sikit kat gua tu..
cuma.. amin.. x nampak2... hehehehe..
daya imaginasi x berapa kuat kot??
pastu, gi... mane eh?? ha... bagi helang makan....
best sangat.. tngok cara helang makan...
rasa kagum pun ade jugak...
mus ade pesan...
"bile tengok ni, kene ucapkan subhanallah... "
ye lah.. mana x nyer.. tempat dia cantik sangat...
di samping kita kagum dengn ciptaan Allah...
kita zikir akan kemegahan ciptaanNya.. kita dapat pahala..
daripada "fuuuuyooohhh"
"perghhhhh"
x dpat pahala pun kan???
kemudian last sekali kami pergi ke gua kelawar..
ok, semasa perjalan nak gi gua kelawar..
brader yang bawak bot tu siap bwak drift agih...
1st time naik boat siap bawak drift!!!
haha.. excited sangat2...
aku klo boleh, klo brader tu bawak flip back pun aku sanggup!!!
sronok!!!! hehehehehe.... bwak willy ke... wat pacak ke boat tu...
konfem ar muntah hijau...
hahaha...
sepanjang perjalanan nak ke gua kelawar.. ade lah nampak monyet2 kat tepi sungai tu...
dorang ni siap jeling2 lagi kat aku..
haha.. biorlah!!!!!
sampai je dalam gua, kene senyap... kalau x kelawar2 tu marah....
huhuhuh...
cam thrill pun ade.. ye ar... gelap....
tapi memang best ar g geopark....
thankz korang.. kenangn tu i will treasure it...

CABLE CAR **X JADI =P

ok, pastu kitorang singgah jap kat cable car jap..
kebetulan, rombongn samtkkb pun ade jgak....
so, leh jumpe agi.... yeay!! =)
sampai2 sane pun hari cam nak hujan.. walhal memang hujan pun..
pastu jambatan gantung tu ditutup...
so... x dapat ar nak gi jambtan gantung tu...
hurm... kami sebulat suara x mau naik cable car, dan memutuskan esok je kitorang g....
aku kind of upset... ingat kalau naik cable car jumpe ar dak2 kkb ni kat atas sane...
tapi xpe lah....
hehehehe... i'm sure tomorrow was better than that day...
so, ape je kitorang wat??? bagi makan rusa dan arnab...
jap... rusa ke kancil tu ye?? hurm....
1st time jumpe rusa... so, aku sorok2 sikit aku nyer batak and jakun tu... hehehehehe
best sangat2 bagi makan rusa tu... diorang sangat cute!! rasa camnak sembelih dan buat satay je daging rusa tu.... =P
***pergh.... kejam gilller...
kitorang pun balik ke homestay... dan mandi.. so, cable car arini x jadi lah ye...
owh ye.. mus yang drive balik..
alhamdulillah, selamat sampai...

MAKAN MALAM~~~!!!!!

jadinya al kisah.....
kami perut pun kelaparan....
di tambah penat tak habis2 lagi + dengan migrain yang x surut... huhuhu
kitorang dinner kat kedai makan haji jelani 2..
so, order lah ikan siakap 3 rasa, sotong goreng, ikan pari bakar, kailan ikan masin, tu je kot???
yang amik order orang siam pulak tu...
hadduiii.. pening kepala  nak paham loghat dia...
bila tanyer, "air mana kak???"
dia leh kate, "underwear 2x..."
bukan nye on the way...
sigh~~~~
fening2x....
bila order sampai, baca doa makan, kemudian dengn sopannya kami menjamah juadah yang terhidang...
(tangan di dada mata keatas~~)
sangat sedap dinner malam tu...
dan harga pun sangat berbaloi.. ( tangan didada mata ke atas.... ~~~)
ok, dah selesai makan malam...
nak singgah pulak di street market pantai chenang.....

OH STREET MARKET PANTAI CHENANG!!!!

sebnarnya kitorng jalan2 kat situ nak carik t-shirt...
t-shirt i love langkawi...
nak pakai sama2 time gi island hopping esoknya...
so, kitorang pun gigih lah mencarik....
sampai kat satu, kedai, aku ternmpak selipr hijau yang besar...
bentuk dia cam kaki godzilla... hehehe
so, aku pun beli lah dan terus pakai...
wah!!!! smart!!!! """""perasan""""
cam cute je aku pakai.... kan2???
haha
aku decide, sepanjang masa kat langkawi ni aku nak pakai selipar ni...
nampak cambest je bile pakai.. + selesa... =})
jadinya malam tu xdpat carik baju yang sepadan dan sesuai...
sebab yang mencariknya pun rasa x puas ati dengan kualiti baju2 yang ade kat situ.....
ade baju yang sesuai, tapi x bnyak saiz... ade baju yang bnyak kuantiti tapi nipis...
( x suke pkai nipis2 ni... =,=)
amin yang rajin carik.... hehehe
kitorang balik trus tidur.....
so, esoknya island hopping...
yeay!!!.. kami tidur dengan sangat nyenyak...

ISLAND HOPPING

**err... x tau ar betul ke x aku eje ni... haha..
awal2 pagi kami bangun,solat subuh....
then bersiap tuk jogging.. hehehe.. best pagi2 jogging tepi pantai...
sronok!!!
dah siap tu, dalam jam 7 pgi kot?? x ingt... g ar tepi pantai... jogging sepanjang pantai chenang.....
aku malas nak jog so, aku wat record tuk diri sendiri...
haha.. beremosi sebentar berseorangan...
so, di penghujung pantai tu kami bergambar sakan... sronok rasanya dapat bergambar bersama... ye lah kan..kenangan... =)
lepas tu kami sarapan di gerai mak cik limah... ( hehehehehe )
lepas sarapan, kami tunggu pulak van dtang jemput tuk g round pulau...
pastu sampai di jeti, tunggu pulak dalam 1/2 jam tuk giliran naik boat...
mak cik limah ( hahahahaha ) kasi kitorang sticker warna biru... suh letak kat bahagian dada,,, or wat ever lah kau nak letak... hak3x...
pastu gi ar naik bot tuk pergi ke... tasik dayang bunting.. kat pulau dayang bunting...
pergh........... berbunting bagai... =P
sampai je kat ctu... wah.... kami di alu2kan oleh warga monyet pulau dyang bunting....
tengkiu2 diatas sambutan anda.... ***sigh
ok, dengan excited nye kami sewa life jacket... ( ish, life jacket pun nak sewa.... =,=)
terus terjun dalam tasik dyang bunting... wah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aku x pndai berenang walaupun ade life jacket... sengal kan???? =,=
mus x pakai life jacket pun... dia pandai berenang...
aku rasa kalau aku pakai life jacket pun leh mati lemas... ZZzzZZzZz
huhuh..
bila dah biasa tu, sronok ar rasa berenang...
yang amin , shafiQ dengn dinie bukan main agi...
masuk2 je tasik tu  terus nak grab aku... aku bukan stabil pun nak tatah orng dalam air ni...
huhuhu... in out, in out lah jugak air tu dalam badan aku...
x lama lepas tu pulak.. huhuhu..
dinie baru tersedar yang enset dia, dia terbawak masuk dalam tasik...
arghhh!!! menangis lagu menyesal lah gamaknyer...
sian lak aku nengok...
dah ar enset baru beli... sbar dinie, sabar.....
excited punyer pasal sampai lupa yang enset dia tu bukannya water proof...
huhuhu....
kami pun sronok2 lah mandi kat situ...
main lumbe renang...
macam2 lah... ha.... renang gimrama.... =P
tetiba lak ye... hahah
ha.. teringat pulak.. pastu shafiQ beranikan diri tanggalkan life jacket dia berenang dalam tasik dia...
dalam hati aku... "ah sudah....risau pulak aku tngok..."
bukan ape.. dalam tasik tu, 10 meter dalam nya....
so, bila shafiQ masuk.. wah.. bukan main suka lak dia... leh berenang..
pastu, agak2 cam x stabil dia terus naik atas platform tu..
ye ar.. mungkin seblum ni sronok sangat berenang dengan life jacket...
bila dah penat, berenang pulak tanpa life jacket...
dah tentulah dia x kuat mana nak berenang..
mus, amin ngn dinie jugak yang tolong...
aku??? agak jauh sedikit dari platform tu...
aku berenang ke diorang pun dah mkan masa sangat,, hahaha
x pandai berenang...
mus kate orang lelaki x pandai  berenang wat malu je..
heeeeeee...... macam2 ar mus ni.... =,=
ok, sekurang2 nya, kesdihan dinie berkurangan lah kan...
hurm.. chill out dinie... insyaAllah, hp lagi bagus ko beli... insyaAllah... =)
selepas pergi ke tasik dayang bunting, sekali lagi yang mengiringi kami pulang ialah monyet2 yang sentiasa mengharapkan kedatangan kami semula.. *** hehehe
so, pastu lagi sekali, kitorang berpeluang melihat buru helang yang diberi makan...
kali ni banyak burung helang yang berwarna putih....
leps tu. kitorng singgah dalam sejam di pulau beras basah...
ha... kalau ade beras terbakar.. beras basah pun ade... =P
pantai dia sangat2 cantik...
aku dah batak giller kat situ... pasir dia.. halusssssss sangat..
pantai dia... subhanallah.... membiru airnya... jernih!!!
sekali lagi kami pun mandi manda di situ ler...
sronok sngat2... hahaha....
amin nak naik banana boat, tapi cam xde sambutan je... hehehehe...
xpe min.. lain kali leh naik ye... =)
ha... pastu kami pun bergambar... punya lah nak gambar tu ade semua sekali... dinie sanggup setting baik punya...
then kitorang pun meniarap bersusun kat tepi pantai tu...
smart gak gambar yang di snap....
puas mandi kat situ... kitorang pun balik mandi kat homestay... huuuu~~~~~
penat2... yang penting, alhamdulillah... masing2 semua dapat luangkan masa sama2...
gembira + bahagia tu penting... =D

BELI COOOOKKKLLLLAAAATTT!!!!

x bnyak pun nak citer kat sini, sebab x lama pun... after lunch, tuk setting masa ke cable car...
kitorng singgah jap kat kedai, haji... hurm.... haji ismail group???
ha ah.. ye ar kot???
x ingat... =,=
ku sangat suka coklat!! sangat2 suka....!!! =)
xde ar brong sagnat kat situ.. skadar oleh2 dari langkawi ni tuk keluarga tersayang di rumah sana tu... hehe
ok.. afterwards.... cable car!!!!


CABLE CAR!!!!!!

so, di cable car... alhamdulillah... x hujan!!!!!
syukur sangat2.. cuaca cerah pada jam 5 petang tu...
ok, thanks to shafiQ sebab menunggu line yang panjang tuk beli tiket...
biasa muka aku je yang kene tunggu kat line2 ni...
asal kluar tngok wayang dengn amin and dinie.. mesti muka aku je kene line up...
hehehe... ye ar saje volunteer... =p
ape2 je lah.....
ok, mula2 nak naik tu rasa gemuruh yang amat sangat....
plus... rasa cuak kat tempat tinggi!!!!!!
huuuuuuuuuuuh!!! cuak sangat2... errr......
bila cable naik ke atas.... seram je rasa...
masing2 pun rasa gayat....
tapi bila tngok permandangn sekeliling...
masyaAllah... rasa bersyukur sangat dapat berpeluang tengok keindahan alam ciptaan Allah..
dalam hati sudah tentu rasa kagum dan ta'ajub dengan kecantikan panorama dri dalam cable car..
**eceh ceh.. bermetafora lak.. =p
platform dia ade 3....
so kami terus naik atas sekali di tempat jambatan gantung,,,
so, jalan nak gi jambatan gantung tu agak cerun.. turun ke bawah...
dengan excited nyer kitorang mempercepatkan langkah.....
wah... bile dah sampai... huhu...
excited nyer.. terus amik gambar banyak2...
tergambar kegembiraan kat muka dorang...
aku pun... rasa puas... bahagia hati aku..
1st time naik jambatan gantung tu.. rasa sangat2 seronok...
kami pun bergambar sakan...
macam2 pose kitorang buat...
x kesah pun orang sekeliling...
ye lah kan... wat pe nak pndng orng lain???
kitorang berseronok dengan batasnya...
ye.. gambar2 yang jadi kenangn buat selama lamanya...
penat bergambar... rehat2 jap atas jambtan tu....
duduk kat tepi jambatan... duduk bersila menghela nafas panjang...
paling x lupa.. bila amin duduk, buka topi dia....
then dinie pulak kate.. amin minta sedekah...
hahahaha..
**sorry ar klo baca x kedengran lawak... ada aku kesah???
at the same time, kitorang terbahak2 x ingat dunia.. haha..
ade pulak lah ye peminta sedekah atas jmbtan gantung ni??? hahaha
pergh... pulangan lumayan ar klo ade wat camtu...
dalam masa yang sama bila kami gelak giler2...
aku candid gambar shafiQ gelak..
natural dia gelak...
gelak yang tak dibuat2...
sama gelaknya pada 6 tahun yang dulu... waktu kami form 3, 2005....
bila dduk sama2... gurau2 sama.... gelak yang macam tu lah aku lihat....
haha... rindu nak gelak sama2 dengn mereka...
so.. the pic and that moment i will treasure it forever.....
oh ye... sambil teringat.. ade achi tu, dia jalan smbil pegang penghadang tepi...
selangkah demi selangkah dia berjalan...
rasa lwak pun ade,,,,
rasa kagum pun ade....
ye lah... achi tu nmpak dah berusia, but still berani tuk naik ke jambtan gantung...
ade jgak sorang budak kecil menangis...
setiap kali ayahnya bertatah selangkah.. kuat suara tangisan nya...
langkah demi langka buat budak kecil tu rasa takut...
takut tempat tinggi agaknya....
haha.. macam2 ragam atas jambatan gantung tu...
kami teruskan bergambar dengn tadah tangan di udara.. tunggu cable car lalu dan snap...
jadi, result gambar tu nampak macam kita angkat cable car...
hehe.... kreatif dan smart...
lepas tu kitorang nak gi platform puncak...
kene mendaki tangga...=,=
penat!!!!!!! sakit kaki!!!!!
masa tu rasa cam nak tertanggal lutut aku....
aku x tahu kenapa leh jadi mcamni...
hurm...... x sihat ke aku ni??
biar je lah...
dah sampai puncak atas... ade cafe...
tapi aku beli 100 plus je,,,,,
haus sesangat.. and nak refill balik tenaga.....
so, dengn sronok dan ngengada nye kami...
siap pusing 2nd round naik cable car...
kami sampai kat bwah dalam jam 7 petang...
berbaloi sangat2...
so, makan malam pulak...
ha... yang ni nak citer lebih skit ni... =,=

MAKAN MALAM ***AKU MERAJUK!!!!!

so, bile aku dah sakit kaki...
rasa cam malas lak nak berjalan....
actually dah penat sesangat....
hurm.............
then ade plak pasar malam kat kuah...
huhuhu.. berjalan kaki...
dengan terpesak2 aku berjalan...
aku pun pelik.. dri cable car ke kereta ok je aku jalan...
mungkin effect nye kot...
huhu.. dorang jalan laju sangat sampai tinggalkan aku...
sekali ade mamat tahan... mamat jual kirm muka...
ish.. dalam hati.. "celaka tul mamat ni...."
mana tak nye.. aku tgh penat... malas ar nak bercakap...
tsk...
dia pujuk punye pujuk...
terpaksa beli.
masa tu aku dengan zainor....
bila dah terbeli... aku carik dorang... dorang xde....
aku dah fed up... aku ajak zainor balik kereta... ingtkan dorang kat kereta....
aku pun ajak zainor keluarkan duit jap....
pastu zainor dapat call dri amin kate nyer at food court belakang....
jauh tu.... kaki dah penat + sakit2 ni...
aku bgi duit kat zainor, then order nasi goreng ayam...
aku malas nak jalan kaki...
isk... mase tu penat.... fikiran aku dah kacau....
dari aku dtng kat diorang marah2... better aku duk sorang2..  tenangkan diri...
payah kan jadi orang cam aku ni???
hurm....
lama aku tunggu, sambil makan 2 ekor udang goreng....
dah abis makan... aku dduk termenung.....
patutke aku buat camni kat dorang????
hurm... aku sengaja matikan hp masa tu...
aku xnak dorang call... ntah lah... buruk sangat perangai aku masa tu....
aku terfikir... perhatian dari sape yang aku harapkan ni???
benci lah bila aku jadi camni... seriously... aku menyusahkan sahabat2 aku...
hurm... sejak 2 thun kebelakangan ni... bila rasa penat je... mula lah mood tu jdi cam cibai...
bukan aku x didik diri ni supaya tak berkelakuan begitu...
tapi kdangkalanya aku tewas....
tewas dengan kepenatan yang melanda...
sampaikan bila penat tu... mula lah pikir macam2...
paling teruk sekali.. buleh lak sangka buruk dengan orangyang aku sayang...
ish... moody2x.. ko memang spoiler aku malam tu....
yes i am... i am the dumb one...
tewas dengn perasaan sendiri...
kesian sape yang kawan ngn aku..
lepas duduk termenung... aku rasa haus....
so, jalan kaki sikit je kat gerai depan.. beli air...
pusing je, aku terpandang shafiQ...
adui... x terkata masa tu....
malu dengn diri sendiri...
"" tu lah.. bebal sangat... moody agi!!!""
aku berkata dalam hati...
ntahlah.... rasa cam x layak lah pulak masa tu aku diberi perhtian...
shafiQ dtang then tnya... "sakit kaki ke jan????"
aku... "hurm"
"aku kol ko x dpat pun jan???? hp abis betri ke???""
aku... ""x, aku sengaja matikan...... ""
(aku sebut perlahan... x tau dia dengar ke tak...)
hurm.... masa dalam kereta... ade jgak terfikir... asal lah ko tak tinggalkan aku sorang2 shafiQ??
rasa kesian kt dia  pun ad jgak....
ye ar... jauh tu dri food court smpai ke parking kereta....
***** dalam hati Allah je lah tau betapa rasa bersalahnya aku dengan dorang ni....
but.. sepanjang masa di meja makan... aku diam.. diam sangat2,,,, amin ngn dinie tanye pun aku diam...
aku wat cam aku ni xde...
haddduuiii... ap lah aku ni....
sampai je homestay.... aku terus mandi... uruskan diri...
on enset... tngok ade 4 miskol dri shafiQ...
terkezut aku.....
huhu... stupid am i..???
sengaja matikan telefon...
menangis lagu menyesal 6th sense kot dlam hati ni....
x lama pastu, aku jumpe dinie ngn amin....
terus terang pasal tadi... aku x cakap aku merajuk...
aku just mintak maaf yang aku moody masa dinner... hurm...
alhamdulillah.. amin ngn dinie faham...
ye ar... dorang x kesah pun pasal moody aku tu...
sebab dah biasa kot dengn aku???
dah tau aku macamaner...
mungkin hikmahnya Allah bagi shabat macamtu...
aku layan kwan2 aku, aku terima seadanya mereka....
yang baik pada mereka aku jadikan contoh..
yang sebaliknya aku muhasabah semula...
cuma dorang marah aku sebab beli krim tu....
errkssss.... sorry... haha.. x sengaja... =p
my bad... hehe..
so, yang tinggal cuma mus ngn shafiQ..
mus, hurm.. aku rasa dia x perasan pape kot....
so, aku terus terang ngn shafiQ sebelum tidur...
bgtahu keadaan sebenar.. mintak maaf pada dia....
so, yang dia jawab..."xde hal lah jan.... aku ok je..."
heheh.... good... diorang paham....
then there is no reason for me to sulking !!!!
selesai malam tu dengan amannya!!!!

LAST DAY,GOOD DAY, HAPPY DAY + SAD DAY

hari terakhir!!!
hurm... apsal x leh panjang lagi masa kami bersama????
belum puas agi gembira bersama...
hurm...
pagi tu kami bersiap...
dengn harapan biarlah masa lambat seketika... biar kami gelak bersama.....
lepas bersiap.. kami bergmbar dihdapan homestay...
setting baik punya.... macam pose kitorang buat...
dinie drive... bwak gi sarapn tuk kali terakhir di langkawi....
kemudian bergambar dengn sseungguhnya di dataran helang...
berjalan kaki.. smbil melihat semula dalam ingtan.. imbasan kenangn yang dilalui bersama.....
naik ferry...
masa naik ferry.... fikiran aku menerawang pada suatu ketikanya...
sesuatu perkara yang buat aku keliru bila terpandang dia...
tahukah dia???
hurm.... tinggallah ia menjadi rahsia....
namun rahsia itu buat aku jadi keliru...
keliru itu mampu buat aku sengsara...
mampu buat aku termenung lama...
mampu buat aku rasa terseksa...
kdangkalanya buat aku rasa bahagia....
selagi tidak bersua.... tiada penjelasan dan jwapan..
kesemuanya jadi kabur padaku....
yang aku harapkan kau dan aku sahabt selamanya.. dunia dan akhirat...
biarlah kekeliruan itu  sementara tempohnya aku harapkan..
selagi mampu aku bertahan... aku bertahan..
selagi mampu aku bertenang.. hingga akhir titisan sesalan aku cuba bertahan.....
lamunan tersedar.....
shafiQ di seblah kiri aku... kanan.. zainor...
sebab ramai sangt penumpang... kitorang lepak dalam ferry jap..
dah kluar dri jeti... letak bag jap kat kereta shafiQ...
then jalan2 kat area citu... nak cari kedai makan.... hahahaha
dinie nak makan nasi... pastu ade food court.... food court pun tutup... huhuhu so, kitoang pun amik gambar kat situ...
shafiQ amik gmbar ktorang melompat... weeeehhhiiii!!! best... smart gambarnya.... =)
so, carik kedai makan...last2 makan dekat KFC..
hahaha...
yang bestnye... dapat makan kek secret recipe!!! i do love secret recipe!!!
thanks a lot shafiQ....
dah makan... aku naik kreta ngn shafiQ dan yang lain jalan kaki..
alahai dekat je pun.. aku je malas nak jalan... hahaha
hurm.... masa berpisah yang agak sebak ni...
kitorang terpaksa berpisah dengn shafiQ...
=(
malas ar nak feeling2... hurm..
cuma yang penting nampak je kreta savvy tu pergi..
rasa cam hilang something yang sangt penting...
(dah ar tu.. cukup2 lah feeling....)
perjalanan balik pulak!!!
ish... bas sri maju ni pulak!!!!
leh lak berenti kt HQ 1jam setngah!!!
geram sngat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
istighfar bnyak2... ish!!!
so, sampai pudu jam 10.30
dengn laju dan singkatnyer masa berpisah kami..
aku salam dengn amin, mus dan zainor...
sampai di kl cntral, aku berpisah pulak.. dengn dinie...
dinie naik ktm ke rwang kul 11...
aku naik kul 11.30...
aku lah geng cuti2 malaysia yang paling lambat sekali sampai rumah....
thats all...
tuk review...
perkara paling penting bagi aku dalam entri ni... cuma dua...
1.betapa sronok dan bahagia nya aku rasa kat langkawi...
dan....
2.kekliruan yang aku hadapi sampai sekrang... (21 jun 2011, jam 23:44)
kekeliruan ni buat aku depress....
sengaja aku tulis pnjang entri ni.. sebab aku tahu...
xde sape yang baca entri ni sampai bwah...
dan.. aku yakin... xde sape thu yang aku sengsara dengn kekeliruan ni..

asssalamualaikum.... =)

owh ye.... sorry eh kalau x best entri ni...

ADA AKU KESAH???

ok.. preview gmbar2 di langkawi...
















No comments: