Friday, August 26, 2011

~mereka datang berbuka!!!~

salam uoolllss...
haha...gedik nyer...
welcome to blog bersawang...
always senyap dan jarang berupdate... 
kui3.. skrang nak citer pasal mereka2 yang datng berbuka rumah aku..
huh?? siapakah???
semestinya sahabat2 aku lah yng dtang berbuka...
bile tarikhnya ye?? hurm....
20 hb ogos 2011...
kiranya geng2 the musafir lah ni...
haha... 
yang cdang nak datang umah aku ni ... dinie.. beser ar dia... rajin berjalan...
mula2 nak buka kat luar... makan kat restoran mane2 ke... ramai2 buka poser... baru sronok...
tpi, mungkin x dpat nak crik trmpat yang murah kot... tu pasal lah buka poser kat umah aku...

aku on je klau nak dtang rumah aku.. sronok lagi ade.. 
hehehe.. hari sabtu tu diorang start bertolak dri kl cntral.. naik kereta dinie..
yang pergi naik kereta, dinie, amin, pian, mus and dayat..
pergh... muat plak kereta tu ye?? hahah... dinie ngn dayat dah la badan xxxxl... heheheh.. jgn marah.....
sheikh bertolak dri hostel dia je.. memandangkan dia stay kat nilai...
pali pulak... dia dtang dari p.d...
sebab dia belajr kat kat poli p.d...
lama kot   x jmpe pali... ada dalam 3 thun... rindu lah plak.... hahaha.. ngek..

nak citer pulak..pagi2 buta aku dah gigih pergi pasar basah kat pekan salak tu beli ayam...
aku beli lah ayam 3 ekor... tuk buat ayam masak kurma...
dengan bersungguh aku beli santan.. aku beli macam2... hahaha.. semangat!!
dah lah pagi tu x sahur... x tahu lah buleh hidup ke x... kah3x..!!
sebab nape x sahur??? sbab malamnya tu aku kemas pinggan mangkuk.......
basuh pinggang mangkuk... sebab bukan diorang je nak datng buka poser uumah aku...
sedare mare aku pun ade sekali...
haha
punyer lah gigih aku kemas bilik.. sebab nak bagi selesa kat kwan2 aku,....
ha.... berapa orang yang dtang tu??? ade lah dalam `7 orang... haha... 
pergh... semangat betul aku...
hehehehehe...
balik dari pasar, terus basuh ayam... goreng ayam... pastu gi ajar bdak mengaji...
hohoho... penat kot...
balik dri ngajar mengaji... terus smbung keje...
tapi, alhamdulillah... mak aku dah tolong sikit2...
penat memasak.... setel dalam pukul 3.30 ptng... so... tinggal tunggu diroang je lah.... katenyer dah smpai... 
kitorang janji nak jumpe kat giant nilai... tapi... hujan pulak masa tu...
nak beli kek sekali.... sebab nak cleberate besday aku...
hurm....... aku pun kirim jeh kat dorang.... pakai duit korang dulu eh???
hahaha... belilah kek cheese blueberry... nyummmmy... sedap!!!
smbil tunggu dorang, aku pun tertidor... 
ya Allah... penat sngat!!!
smpai tertidor2 aku....
buleh pulak dorng singgah nilai 3 beli baju... adeh... hahaha...
pali pun smpai ktm nilai... sheikh yang jmput....
dorang gerak sekali lah dri nilai tu... haha...
bila terttidur... adik aku pun kjut...
eh???? dah smpai...??? asal x lmbat agi smpai tu???
buleh lah aku tidur lama sikt... hahaha
pas diorang smpai... lepak2 kejap dalm bilik aku...
then... gi masjid kuarters klia... tuk solat asar berjmaah... hehehe
penat lorrrhh.....
pastu bwak dorng jalan2 gi bazaar...

lepas bwak jalan2 gi bazar... balik umah je, terus buat tahu bakar....
dinie bawak tahu bakar... semua pun sama2 buat... hha... kira dinie ar support tahu bakr... haha
masing2 gigih wat tahu bakr... diorang nyalakan bara api...
masukkan sayur dlam tahu...
aku panaskan kuah tahu bakar...


okerh... dah smpai masa buka...
tunggu dengan sbarnya... kitorang pun berbukalah...
mus baca doa....
menu berbuka masa tu... bnyak...!!!
ada....~~~
ayam masak kurma....
sayur cmpur...
murtabak...
ikan talapia berlada
sambal sosej..
ayam bakar...
roti john..
tahu bakar
air strwberry.... hahaha
kami makan dengn lajunya dan dengan tekun nya mnjamah makanan yang terhidang... hahaha

selepas solat lepak dalam bilik..
yang pali sebuk nak balk...
katanye malam tu dia nak stdy...
haha.. kitorang gelak ramai2 dlam bilik... sronok lepak sama2... dah lama x lepak sama2...
bergmbr sakan...
dngan anak sepupu aku.. fahmi...
fahmi senang senyum dngn dorang... haha... cute je fahmi....
pali dah gatal ponggong dah... nak balik cpat katanya....
kitorang pun gerak gi ktm nilai...
lepas hantar pali, gi masjid putra nilai... solat isya' dan solat terawih...
then, lepak pulak kat datran nilai...
lepas tu balik umah.... tido... pergh.. snang je citer kan???

esoknya plak... bngn pagi kitorang sahur nasi goreng... aku yang masak..
habis jgak akhirnya... hahaha
dalam kul 11 kitoang g sermban 2... naik kereta dinie... sheikh x ikut sebab dia ada hal...
yang pergi jusco seremban 2,
aku, dinie, amin, pian.mus. dan dayat...
pergh... muat kot naik kereta tu..
round2 jap kat jusco, dapt la beli 2 helai baju t.shirt...
aldamdulillah...
smpai umah dalam kul 2.30 petang...
diorang pun hantar aku balik...
thanks korang sebab sudi dtang berbuka rumah aku ye... hehehe
thats all for now...
salam alaik...


p/s : ada aku kesah cara penulisan aku sooo... lame??? ada???
x nak baca bleh blah... ==,
hahahha... 
sorry again... 




















assalmualaikum.... =)


No comments: