Monday, March 26, 2012

jom sendat-sendat...!!

Assalamualaikum...
welcome to blog bersawang...
blog yang jarang berupdate dan sentiasa bersawang...
apa agi.. meh lah ramai2 lawat blog aku dengan membaca entri kali ni.. ok?
haha.. ada ke yang rindu baca blog aku?
xda? alahai... sedih plak rasanya... hahaha
xpe... baca je blog kali ni..
semoga terhibur...^_^


paginya aku hanya bertemankan embun pagi.. segera bertolak ke ktm nilai..
harini dah tentu aku awal...
awal sangat...!!
janji jam 10.30 pagi sampai ktm rawang...
tup2x.. aku dah sampai pukul 10..
tunggu punya tunggu sampai jugak driver aku..
dalam kereta yang sama, ada pian, amin dan wan tos...
pak cik driver pada hari tu.. wan tos..
thanks a lot atas pemanduan yang berhemah.. 


sampai sahaja kat ktm batang kali..
kami together-gether tunggu kereta yang satu lagi..
dalam kereta yang satu lagi, ada rodhi, dinie and dayat..
perjalanan mengambil masa hampir sejam dari jam 11 hingga 12 tgh hari..
tambah dengan kesesatan yang melanda..
hmmph! lagi lambat dibuatnya..!
masuk lorong sana.. masuk lorang sini..
jumpa amoi, tanya jalan...amoi kata "lu pigi keluar ikut jalan sana.."
tanya itu aci, dia komen " jalan tulus ah..~~~"
ok, complete 1 malaysia... haha...
sorry, kadazan, iban, dan melanau aku x jumpa spnjang jalan..
yang ada, mat2 indon, bangla2 dan nepal2 yang bersepahan..
sekarang ni, aku rasa cam x duduk malaysia..
lagi2 bila duk dalam ktm...
bersepah2 foreigner x kira yg masuk halal or haram...
tapi siyes, kalau  1 gerabak tu penuh dengan bangla, ko akan menikmati sensation yang amat harmoni..!
argh..x yah citer.. wat termuntah bebaldi2 jeh.!
##kepada PM, tolong bawak keluar semua bangla2 tersebut..=__=


oh yeah..!! akhrinya sampai kat sg sendat.!
dengan bayaran masuk rm1...
kami pon segera keluarkan barang2 nak BBQ... 
haha.. ayam 3 ekor.. makan 7 orang...
pergh..! mantop!
port yang kami pilih memang sangat best viewnya.. 
depan ayaq terjun..!
air tejun 3 tingkat.. sebelah atas airnya lagi dalam..
yang bahagian tengah, dikambus dengan pasir..supaya kedalamannya x memautkan.. huhu..
dinie kata dulu ada orang k.o X___X kat bahagian tengah tu..
sebab tu bahagian tengah tu ditambak..


wah....cantikkan aku edit?? heheheh (isi bakul, angkat sendiri)


air sangat sejukkk!!!!
masing2 takut nak masuk..
"ko masuklah dulu.. sejuk dowh.."
"ko lah..aku segan.."
hah..!! last2 aku rasmikan dulu.. 
pergh.. memang membeku.. air bukit kau..! turun dari genting highland rasanya...


i can see u behind these bars... (eceh.. macam kat penjara...pfftt...)


dah sronok berendam2..
dah kenyang bermakan2... (eh..ada eh "bermakan-makan"? x pasal2 kena marah dengan cikgu BM..)
kami pun bekemas pulang...
tapi..!
ada satu tempat yang kitorang nak singgah..
masjid batang kali, tuk solat zuhur...
lepas tu kitorang gi main bowling..!! oh yeah..!!
rodhi dah balik awal, so.... senang nak wat team...hehe
aku, amin dan wan tos..
dinie, dayat dan pian team yang lagi satu...
fight till the last round...
team aku menang..!! hooorrreeyyy...!!!


ok, still lagi kat bukit beruntung.. jam menunjukkan 6.30 ptg...
kami solat di masjid bukit beruntung...
kemudian makan di restoran Abdullah Chin.. betul ke ejaannya? haha
restoran cina muslim... order punya order..
melantak dan melantak.. solat maghrib jangan lupa.. haha
kenyang.. Alhamdulillah..
tapi.. suddenly, masa makan, my mood change..
argh.! sahabat2 yang duk semeja yang melantak ada yang perasan... 
dinie,"jan...ko kenapa?"
aku, "hurm....ntah..penat kot.."
amin," ingat kat mak ar tu.. nak balik eh? ko ilek jeh, ktm ttup pukul 11"
aku tersengih jeh... hahahaha
jauh dalam sudut hati aku.. aku risau sebenarnya...
aku luangkan masa ngan kawan-kawan, berseronok-seronok, sebenarnya nak melupakan tekanan kerja..
ye, kerja aku sedikit tekanannya.. buleh handle..
biarlah seteruk mana pun yang melihat tekanan tersebut..
tapi, bagi aku.. aku mampu handle...
tapi.. yang buat aku kalah, bila memikirkan masalah aku dengan budak senyum...
moga ada jalan terbaik Allah berikan..


ok..! waktu balik..
aku dihantar oleh driver aku yang handsome kat stesen komuter rawang..!
sangat seronok. dan sangat penat...!
badan sakit2..=_=
bila balik solat isya' dan terus membuta...
ber "adeh2x" jugak lah aku malam tu...




 kami comel... anda pula..?  bagaimana??? hahaha

 we are friends and insyAllah we will be together-gether... (haha.. celah mana leh ade kata ganda tuk "together")

 a faked smile... at that time, wondering if my prob could solve after that....

 bodyguard shaye cute macam atuk shaye.. hehehehe

driver i cute macam atuk sedara i.... wahahahahahahahahah..!!!


kenangan sangat manis xkan aku lupakan...
kalau buleh, ajak ramai2 pun seronok jugak... =)
insyaAllah... kalau ada kelapangan masa masing2... ^_^
kepada kawan2 yang baca.. hurm...
i know u will said " sampai hati x ajak...camni ar kawan"
and yes, lidah aku kelu. x tahu nak cakap apa...
the important thing that u will know my friend..
ukhuwwah antara kita semua, aku sangat2 sayangkannya...


kisah aku di sungai sendat ni dah lama. tapi, oleh sebab aku lewat buat post pasal hal ni, jadi aku cuma post setakat mana yang aku ingat..


maaflah.. banyak sangat post tuk kali ni.. memang dah gian nak update ni.. maaf ye.. kisah2 diatas adalah kisah2 yang lama x update... maaf... =)