Tuesday, September 20, 2011

*rIang SuaSAna majLIs MakaN-mAkaN*

assalamualaikum...
apa khabar semua bloggers...
hope sihat2 belaka...
haha.. welcome to blog bersawang...
sbab kenapa berswang??? sbab owner dia suka post ikot mood...
blog tempat mencurahkan idea, ilmu dan juga perasaan..
maksudnya kalau nak feeling2 kejap tu bulehlah..
namun.... dalam berblog, perlu ada tatacara dan adab yang perlu dijaga..ok??? bereh..


sekarang nak cerita pasal majlis makan2 kat umah aku..
ni bukannye open house sempena raya, tapi.. 
cuma majlis makan2 je yang sempat menyempat aku adakan tuk kenalan kat sekolah aku..
dah plan awal dah masjlis ni.. ingt nak wat besar lagi..
insyaAllah, ada rezeki yang lebih.. mampu aku jayakan...
harini tarikh, 20 sept 2011 hari selasa...
haha. kene ingt tarikh ni.. 

harini kat sekolah aku dah kecoh kat guru2 mana yang smpat aku maklumkan.. dtang umah aku lepas isya' aku ade buat makan2... 
haha.. ade juga guru yang x sempat aku nak jemput... x tahu lah nape.
ramai, macam ustaz ishak,kak nabilah, kak fadzlon, kak roshamidah, ustaz mawardi.. aku x ajak langsung... x tahulah nape lah kesnya aku x ajak.. xpelah, insyaAllah ade lah rzeki diorang aku ajak...

dengan excitednya menu telah disediakan...
mee rebus + nasi panas + sambal getuk +sagu mata ikan + air oren
menu nye gitulah yang aku cadang2kan...
mulalah tgh hari tadi aku gi beli barang2 yang perlu..
mak aku pulak sampai cuti belah petang,  sebab nak siapkan juadah malam ni..
your the best mom.. love u soooo much!!

belah petang nyer pulak.. gigih pulak lah mulut ni sebar kat kelas 6 siddiq, 6 amanah, ngn 5 siddiq, jmput diorang dtang makan2 kat umah aku malam ni..
x tahulah ada yang dapt pergi ke x...

balik je dri sekolah.. tolong mak siapkan juadah2 tuk malamni.
meyapu ruang tamu.. hurm.... senduk lauk.. 
adik aku pun tolong jgak... thanks sis ku caaaayyyyuuunnkkk...
cccaaayyyyuuunnkkkk uuu... haha. gediknya!!
dah lencun baju dengn peluh, then mandi, solat pergi pulak ajar budak mngaji...
smpai pulak kat tmpat mengaji... tiba2 adik lelaki ksyangan aku, hafiy danish dtang...
dia memang x ngaji situ.. tapi dia nak ikut gi rumah aku.. so.... 
dia naik dngn nasuha... dia kate nak nak gi umah aku nak nek motor ngn aku.. aku pun.. ok.. dah abis budak2 ni ngaji..hafiy pun naik lah dngn aku...
haha... punya lah dia peluk aku kuat2... smpai snak je perut rasanya... aku bawak x laju pun... 80 je...
haha... sian dia... 
smpai umah aku, hafiy dok depan... 
aku pon smbung keje kat belakang...
x lama pastu pulak.. my beloved bro, afiq, dia dtang... haha
glad that u can make it...
mintak tolong diorang wat keje sikit... but usually.. i'm the one who make it all alone.. haish.. budak2 ni. haha
dalam 10 mint kemudian... dtang lah tetamu, skali ramai... hahah..
x terlayan.. dtang lah adib sekluarga...
dtang bawak aiman sekali... kesian kat aiman... kaki dia patah main rugby.... 
nak citer kat sini... yang sedih nya. bila aiman pergi dan balik.. sikit pon x salam aku.. hurm... sedih tol rasa...
xpe.. Allah kan ade... 
buleh ubatkan kesdihan ni..setiap manusia ada kelemahan dlam perbuatan mereka,bukan?? aku cuma mampu berhusnuzzon,
 but still, aku 
rasa seronok sebab aiman sudi dtang umah aku.... =)

memang keadaan kelam kabut.. tngh amik ais kat dapur.. tetiba...
tnpa diduga.. my cute bro, fakhri and my beloved student azim,furqan, dan adhwa..dtang bersalaman dengn aku... huhu.. terharu... x sngka leh dtang...
pastu. aku gi layan tetamu... sbab ramai  sangat tetamu... aku x terlayan.... hahah
tapi masih gembira dngn kdatangan tetamu... 

dah smmpai masanya dorng pun pulang.. haha..
sampaikan aku terlupa nak bgi duit raya... alahai... haha 
aku punya lah bertungkus lumus... mengemas umah tadi.. 
ya Allah, penatnya....tapi rasa seronok sbab buat orang lain gembira dngan makanan yang kita sendiri sediakan..
(ok, aku tau, mak aku yang masak...)
tapi tulah hakikatnya... tetamu datang bawa rezeki... 
Allah shaja balas jasa kalian.. moga yang terbaik Allah kekalkn ukhuwwah antara kita semua...=)
skrang ni dah mengantuk sngat nak tidur!!!
thanks again to my mom and sis.. love u allllll!!!

syukran jazilan... wauhibbu jiddan...
ila...


my beloved mak2 and akak2,ustazh zanayen,ustazh sarida dan ustazh rohaida ,ustazh hidaya,ustazh norazidah,ustazah faizah, ustazh noraini,ustazh paridah,ustazh nazipah,ustazah paridah, ustazah nasuha, to my beloved brother, hafiy,afiq,fakhri,my only smiley face, adib, my beloved student,muis,azim,adhwa,furqan,nisa and sis, imran,azrul,azhar,qushairiah,yee,not forget,aiman zaim, x lupa juga, cikgu nizam,en khafid, puan hamimah, para suami peneman setia isteri yang menjadi tetmu aku harini... kalau ade nama yang tertinggal.. mintak maaf bnyak2 ye... hehehe

and again....

terima kasih!!!! (~^____^~)\m/


so, skrang selesai.. besok nak bngun awal.. jihad gi sekolah...
kalau korang baca blog aku.. and, rasa x best.. x sronok.. 
ADA AKU KESAH??!! xnak baca sudah... 
mohon maaf kalau ade tersinggung mana2 pihak dalam blog ni ye...
lagipun.. hati aku yang terssinggung.. ada korang kesah??? x kan??? haha..
salam alaik... =)


No comments: