Monday, September 26, 2011

~ApA MaHu ku?~

assalamualaikum..
hye uolllzz... huhu..
arini nak wat entri pasal feeling2x...
haha.. biar r korang nak bace ke nak, aku tetap post kat fb...
lantaklah.. apa nak jadi, jadi lah...


bermula dengan harini.. ada hamba Allah yang aku sayang...
(budak senyum)
dahlah dtng lmbat... aku pulak nak kene jemput..
xpe... x kesah pun... asalkan dekat dihati..


sampai je, dia bercerita pasal betapa dia berasa sedih bila kemungkinan pada masa akan datng, x dapat berjumpa dengn kawan2 dia..
lalu menitis air mata dia...
aku x mampu tahan hati ni.. rasa x keruan bila dia dalam keadaan macamtu...




kata aku...
"jangan fikirkan akan kehilngan insan yang kita kenal dan syang yang bakal berlaku pada masa akan dtang... tapi fikirkanlah apa yang buleh kita buat pada masa sekarang... berbaik2lah, dan kuatkan diri tuk hadapi hari akan datang"

bila dah lama bercerita pasal perkara ni...
aku pun tanya, dan minta dia jawab seikhlasnya...
"tiadakah aku dalam fikiran kau? pernahkah selintas fikiran, bila kau tinggalkan aku?? apakah yang kau rasa ketika itu??dan, pernahkah kau fikir apa yang aku rasa jika kau tinggalkan aku...??"

dia jawab..."tak"
aku... ntahlah...terkedu... 
setiap ada ketikanya aku terfikirkan dia.. 
x sedetik kah dia fikirkan aku?? 
sunyi terus mulut aku.. 
sepi terus hati ini saat itu yang kurasakan...
(hammbbooihh!! feeling!!!)
aku pun menyatakan yang aku ini takut akan dua perkara pada dirinya...
pertama kehilangn dia, kedua, bila berpisah, kemudian ada rezeki bertemu.. dia buat x endah dan x seperti diri dia yang dulu..
(well, people change... must accept it...==')
aku diam... kemudian aku bgtahu yang aku terima sekiranya dia x fikirkan aku... 
aku minta dia pandang wajah aku....
supaya aku nak kan dia tahu yang aku ni beriya2..
tapi sedikit pun dia x pandang.. 
bukan sebab dia benci pada aku..
tapi mungkin perangai dia macamtu..
(sabar je lah..)

kemudian, bila fikirkan kejap...
adui... x tau kenapa sakit sangat hati ni rasa.
kenapa rasa beban sangat hati ni???
aku jumpa semula dia..
aku bagitahu..
aku nak jugak bagitahu apa yang aku rasa...
aku rasa lega...
aku takut kalau aku simpan perkara ni lama2 aku jadi jauh dari dia...
jika aku jauh dari dia.. 
dua2 akan sama2 rasa sakitnya...
sebab pernah berlaku aku jauh darinya...
dan peritnya sama dirasa...
aku beritahu dia.. 
hati aku... telah banyak insan sakitkan...
hati aku.. sekiranya luka.. akan sembuh...
masa sahaja menentukan...
kemudian,
aku tanya pada dia.. ada tak dihati kau, tempat tuk aku???
ada x??
lama... lama.... lama... aku tunggu dia jawab...
aku beri pilihan, sebab masa dah sampai...
jika kau berlalu pergi..
aku faham... aku mengerti.. tiada tempat tuk aku di hati kau..
maka dia pun berlalu pergi tanpa ada sedikit pun jawapan...
dia pergi tanpa ada jawapan...
dia pergi tanpa jawapan...
aku keseorangan menjadi sunyi...
apa aku mahu, cuma lebih dri dia..
bukan sekadar kata..
bukan sekadar apa yang dilakukan..
aku mahukan lebih perhatian dari dia..
perginya dia buat aku diam sepi..
namun akhrnya aku jua redha...
dan aku pasti, esoknya aku akan sperti biasa..
tiada apa2 berlaku, 
cuma......
jawapannya sahaja kelu








aku sangat kesah kalau korang ckap pape2, kutuk ke..
ape ke..
tapi lantaklah...
yang berkenaan : gntikan "aku" dan "kau" dengn nama ye..
baru feeling sikit baca...
ok..  salam alaik.. bweeeekkkk!!! =p

No comments: